ترجمه و انتشار کتاب «زبان قرآن و مسائل آن» به زبان آلمانی

۰۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۵ کد : ۳۷۸۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۴۱
کتاب «زبان قرآن و مسائل آن» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدباقر سعیدی‌روشن، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زبان آلمانی ترجمه و منتشر شد.
ترجمه و انتشار کتاب «زبان قرآن و مسائل آن» به زبان آلمانی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از گروه همکاری های علمی بین المللی، کتاب «زبان قرآن و مسائل آن» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدباقر سعیدی‌روشن، عضو هیئت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زبان آلمانی ترجمه و منتشر شد.
این اثر که هفته آینده در مراسمی در کشور آلمان رونمایی می‌شود، پیرو معرفی آثار منتخب گروه‌های پژوهشی جهت ترجمه و نشر بین‌‎المللی به برخی مجامع علمی برون مرزی توسط بنیاد مطالعات اسلامی آلمان وابسته به رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، جهت ترجمه انتخاب و با هزینه و بودجه همان مؤسسه ترجمه و منتشر شده است.
کتاب «زبان قرآن و مسائل آن» پیش از این به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز ترجمه و انتشار یافته بود. هم‌چنین پیرو هماهنگی انجام شده تعدادی از نسخ آلمانی اثر نیز برای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارسال خواهد شد و مقرر است همکاری‌ها با آن مؤسسه در زمینه ترجمه و نشر به زبان آلمانی توسعه یابد.
لازم به ذکر است انتشار آثار تألیف شده در خارج از کشور آلمان در آن کشور تابع قوانین و مقررات سختگیرانه و طی نمودن دو مرحله ویراستاری علمی و یک مرحله ارزیابی زبانشناختی و دریافت مجوز نشر از شورایی وابسته به دولت آلمان است.

کد تحریریه : ۹۶۱

کلید واژه ها: دکتر سعیدی روشن زبان قرآن و مسائل آن ترجمه کتاب آلمانی نشر بین المللی

آخرین ویرایش۰۴ مهر ۱۴۰۱

نظر شما :