پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رتبه سوم مؤسسات پژوهشی هنر و علوم انسانی کشور

۲۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۱ کد : ۳۷۹۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۰۵
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در رتبه‌‌بندی و ارزیابی مؤسسات پژوهشی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که توسط گروه رتبه بندی ISC اعلام شد، در جایگاه سوم مؤسسات پژوهشی هنر و علوم انسانی کشور قرار گرفت.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رتبه سوم مؤسسات پژوهشی هنر و علوم انسانی کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، سیداحمد فاضل‌زاده رئیس ISC، بیان کرد: رتبه‌ بندی و ارزیابی مؤسسات پژوهشی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ توسط گروه رتبه بندی ISC انجام گرفت. در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی مؤسسات پژوهشی ۵ معیار اصلی پژوهش فناوری و نوآوری، بین‌المللی سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات است.

وی گفت: هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند و عملکرد مؤسسات پژوهشی در هر یک از آن‌ها، به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود.

رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه بندی مؤسسات پژوهشی از سه طریق شامل اطلاعات پژوهشی که جمع آوری آن بر عهده گروه رتبه بندی ISC است، خوداظهاری مؤسسات پژوهشی که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه بندی توسط رابطین در این مؤسسات به دست می‌آید و نیز برخی اطلاعات که از سایر سازمان‌ها در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده می‌شود جمع آوری شده است.

وی افزود: در رتبه بندی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹، مجموعاً تعداد ۵۲ مؤسسه پژوهشی حضور داشتند که اطلاعات تمامی آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

با توجه به نتایج این رتبه بندی که توسط معاونت پژوهشی وزارت عتف تأیید شده است، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در جایگاه سوم مؤسسات پژوهشی هنر و علوم انسانی کشور در سال 1399-1400 قرار گرفت.

کد تحریریه : ۹۶۱

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ISC مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری رتبه بندی

آخرین ویرایش۲۰ آذر ۱۴۰۱

نظر شما :