بازدید هیأت اساتید دانشگاه های دولتی پاکستان از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

در قالب شرکت در دو کارگاه آموزشی تخصصی
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۳ کد : ۳۷۹۵۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۵۰
بازدید هیأت اساتید دانشگاه های دولتی پاکستان از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه


به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از گروه همکاری های علمی و بین المللی؛ هیأت متشکل از 25 نفر از اساتید علوم انسانی دانشگاه های دولتی کشور پاکستان به منظور آشنایی با فعالیت های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و شرکت در دو کارگاه تخصصی در حوزه های علوم انسانی اسلامی در پژوهشگاه حضور یافتند.

در این دیدار حجه الاسلام والمسلمین دکتر علی محمد حکیمیان، رئیس پژوهشگاه با اشاره به حسن روابط دیرینه دو کشور و مشترکات فرهنگی و دینی، بر ضرورت توسعه تعاملات آکادمیک با هدف آشنایی اساتید پاکستانی با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه های علمی و فرهنگی تأکید نمودند و از اساتید دانشگاه های پاکستان برای شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت تخصصی و گذراندن فرصت های مطالعاتی در حوزه های دارای مزیت علمی پژوهشگاه دعوت نمودند.
در این برنامه علمی یکروزه، اساتید پاکستانی در دو کارگاه آشنایی با رویکردهای اسلامی به مدیریت و اقتصاد و بانکداری با ارائه دکتر عباس شفیعی مدیر و عضو هیات علمی گروه مدیریت و دکتر مصطفی کاظمی نجف آبادی عضو هیات علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه شرکت کردند و دیدگاه های علمی خود را در موضوعات مرتبط با اساتید و متخصصان پژوهشگاه به اشتراک گذاشتند.

در پایان، اساتید پاکستانی از همکاری های پژوهشی با اساتید پژوهشگاه در انجام طرح های مشترک و معرفی دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری دانشگاه های خود برای گذراندن دوره های آموزشی تخصصی در پژوهشگاه استقبال نمودند. همچنین، اساتید پاکستانی از پژوهشگاه تقاضا نمودند تا نسبت به برگزاری آنلاین دوره های آموزشی تخصصی مورد نیاز اساتید علوم انسانی کشور پاکستان، با توجه به جمعیت قابل توجه شیعیان در کشور پاکستان، برنامه ریزی و اقدام نماید تا طیف بیشتری از اساتید و دانشجویان علاقمند به دیدگاه های اسلامی شیعی بتوانند از ظرفیت های علمی پژوهشگاه بهره مند شوند.

 

کلید واژه ها: اساتید پاکستانی بازدیدهای علمی بین المللی

آخرین ویرایش۱۱ بهمن ۱۴۰۱

نظر شما :