در گفت‌وگو با رئیس گروه فناوری اطلاعات؛

وضعیت پنجره ملی خدمات هوشمند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بررسی شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۹ کد : ۳۸۰۵۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۰۵
رئیس گروه فناوری اطلاعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تشریح وضعیت ارائه خدمات از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند پژوهشگاه، گفت: در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از همان ابتدای معرفی پنجره واحد خدمات دانشگاهی، پیگیری‌های لازم جهت اتصال به این بستر انجام و پس از مذاکرات با کارشناسان مربوطه در وزارتخانه، خدمات قابل ارائه پژوهشگاه احصا شد و مشخصات آنها در سامانه پیگیری اتصال به پنجره واحد دانشگاهی به ثبت رسید که ادامه مراحل اتصال این سامانه‌ها در حال پیگیری و انجام است.
وضعیت پنجره ملی خدمات هوشمند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بررسی شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مهندس سیدسعید موسوی رئیس گروه فناوری اطلاعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه درخصوص وضعیت ارائه خدمات از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند پژوهشگاه بیان کرد: در خصوص تکلیف دستگاه‌های اجرایی و الزام قانونی برای اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و نیز ارائه خدمات دستگاه در آن بستر، به دلیل مشابهت خدمات در واحدهای زیرمجموعه وزارت علوم، این امر به صورت یکپارچه در قالب پنجره واحد خدمات دانشگاهی برای تمام دانشگاه‌ها و مراکز زیرمجموعه وزارتخانه در حال پیگیری و انجام است.

وی افزود: در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز از همان ابتدای معرفی پنجره واحد خدمات دانشگاهی، پیگیری‌های لازم جهت اتصال به این بستر انجام و پس از مذاکرات با کارشناسان مربوطه در وزارتخانه، خدمات قابل ارائه پژوهشگاه احصا شد و مشخصات آنها در سامانه پیگیری اتصال به پنجره واحد دانشگاهی به ثبت رسید که ادامه مراحل اتصال این سامانه‌ها در حال پیگیری و انجام است.

مهندس موسوی گفت: در اوایل ابلاغ آیین نامه الزام دستگاه‌های اجرایی به اتصال و ارائه خدمات از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند، ابهامات زیادی درخصوص نوع خدمات قابل ارائه و جزئیات و نحوه پیاده سازی آن وجود داشت، اما خوشبختانه با ورود وزارت علوم به این موضوع و ایجاد پنجره واحد خدمات دانشگاهی برای تمام زیرمجموعه‌های خود و برگزاری جلسات توجیهی درباره آن و نیز راه اندازی سامانه پیگیری امور اتصال به پنجره واحد دانشگاهی، مسیر پیگیری و انجام فرایندهای لازم تا حصول نتیجه و اتصال خدمات قابل ارائه به پنجره واحد برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم بسیار واضح و قابل پیگیری شد.

رئیس گروه فناوری اطلاعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی از چالش‌های مهمی که ممکن است در این راستا وجود داشته باشد، میزان همکاری شرکت‌های توسعه دهنده سامانه‌های مربوطه و هزینه‌های مطالبه شده جهت ایجاد تغییرات لازم در آن سامانه‌ها برای اتصال به این پنجره است.

وی تصریح کرد: به همین منظور پیشنهاد می‌شود همان‌طور که وزارتخانه موضوع مدیریت اتصال مراکز زیرمجموعه به پنجره ملی را به خوبی از طریق ایجاد پنجره واحد خدمات دانشگاهی مدیریت کرد و نیز با توجه به مشابهت سامانه‌های مدنظر و محدود و مشخص بودن آنها؛ وزارتخانه به عنوان نهاد بالادستی و صاحب نفوذ با شرکت‌های توسعه دهنده این سامانه‌ها جهت الزام پیاده سازی و ارائه این قابلیت برای تمام مشتریان مذاکره کند تا مراکز دانشگاهی تک به تک مجبور به پیگیری و پرداخت هزینه مجزا برای امکاناتی که همه مشتریان خواهان آن هستند نباشند.

کد تحریریه : ۹۶۲۱

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گروه فناوری اطلاعات پنجره خدمات هوشمند

آخرین ویرایش۱۸ خرداد ۱۴۰۲

نظر شما :