«پژوهشنامه عاشورا» نامزد جایزه کتاب سال عاشورا شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۸ کد : ۳۸۱۲۶ اخبار
تعداد بازدید:۷۹۲
«پژوهشنامه عاشورا» نامزد جایزه کتاب سال عاشورا شد


 هیأت داوران دومین دوسالانه جایزه کتاب عاشورا، ۳۲ اثر را به‌عنوان نامزدهای این دوره‌ این معرفی کرد. از بین بیش از ۱۷۰ کتاب منتشرشده در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با موضوع امام‌حسین و عاشورا، ۳۲ اثر به‌عنوان نامزدهای دومین دوره‌ این جایزه انتخاب شده‌اند.

کتاب پژوهشنامه عاشورا (با رویکرد تاریخی به قیام و شهادت امام‌حسین)  به عنوان نامزد دومین دوره جایزه عاشورا در رشته‌ مقتل و تاریخ معرفی شد.

این کتاب به قلم محمدسالم محسنی است که توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

مراسم اختتامیه و معرفی منتخبان دومین دوره، ۲۰ مهرماه برگزار خواهد شد. در این مراسم همچنین از سه شخصیت برجسته در حوزه‌ عاشوراپژوهی و عاشورانگاری تجلیل به عمل خواهد آمد.

جایزه‌ دوسالانه‌ کتاب عاشورا به‌عنوان یک جایزه‌ مردم‌نهاد و غیردولتی در حوزه‌ آثار عاشورایی و با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از کتاب‌ها و پژوهش‌های عاشورایی برتر و پدیدآورندگان‌شان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده است. در هر دوره از این جایزه، کتاب‌هایی که با موضوع امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و یاران آن حضرت، تاریخ و تحلیل واقعه‌ عاشورا، هنر و ادب عاشورایی و آیین‌ها و مناسک عزاداری در بازه‌ دوساله‌ منتشر شده‌اند، شناسایی و در ۹ رشته‌ مستقل ارزیابی می‌شوند.

کلید واژه ها: کتاب جایزه عاشورا پژوهشنامه عاشورا

آخرین ویرایش۱۵ مهر ۱۴۰۲

نظر شما :