اهم اقدامات و دستاوردهای پژوهشی «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» در سال ۱۴۰۲

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۰:۲۰ کد : ۳۸۳۰۳ اخبار
تعداد بازدید:۶۷۹
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های مختلف حوزه پژوهش و فناوری، فعالیت‌های مختلفی را انجام داده و دستاوردهای فراوانی را در این زمینه کسب کرده است، اهم فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهش و فناوری پژوهشگاه در این گزارش آمده است.
اهم اقدامات و دستاوردهای پژوهشی «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» در سال ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های مختلف حوزه پژوهش و فناوری، فعالیت‌های مختلفی را انجام داده و دستاوردهای فراوانی را در این زمینه کسب کرده است، اهم فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهش و فناوری پژوهشگاه به شرح زیر می‌باشد:

پژوهش؛

در بخش پژوهش؛ مدیریت 258 طرح پژوهشی، تصویب و اجرای 60 عنوان طرح پژوهشی، تصویب 12 موضوع کاربردی رساله دکتری، ویراست 4 عنوان از آثار منتشرشده و ارائه 130 مقاله معتبر علمی را به انجام رسانیده است.

ارتباط با جامعه و صنعت؛

تدوین سند ملی مشاوره خانواده، فعال‌سازی دبیرخانه ساماندهی مسائل و آسیب‌های اجتماعی حاشیه‌نشینی، انعقاد 16 قرارداد بین‌دستگاهی در ارتباط با جامعه، فعال‌سازی مرکز نوآوری علوم انسانی با رویکرد اسلامی، پذیرش پژوهشگر در قالب فرصت مطالعاتی ارتباط با جامعه، حضور در نمایشگاه‌های معتبر علمی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و پژوهشی برخی از فعالیت‌های پژوهشگاه در بخش ارتباط با جامعه و صنعت بوده است.

انتشارات؛

انتشار 52 عنوان کتاب چاپ اول، انتشار 7 عنوان نشریه معتبر علمی، تجدید چاپ 200 عنوان از آثار منتشرشده، انتشار 81 هزار جلد کتاب و فروش و عرضه بیش از 85 هزار نسخه کتاب از دستاوردهای بخش انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

فرهنگی ترویجی؛

برگزاری کرسی نظریه‌پردازی، برگزاری30  کرسی علمی‌ترویجی، برگزاری 15 جلسه نقد، برگزاری جلسات رونمایی آثار، برگزاری 5 نشست علمی تخصصی، تجلیل از برترین‌های پژوهشی، آموزشی و ستادی پژوهشگاه و تدارک دو همایش ملی و بین‌المللی از فعالیت‌های بخش فرهنگی ترویجی است.

افتخارات؛

هم‌چنین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افتخارات متعددی از قبیل احراز رتبه در کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، کسب رتبه در جشنواره کتاب سال حوزه، ناشر برگزیده در جشنواره کتاب سال حوزه، کسب رتبه در جشنواره بین‌الملللی پژوهش فرهنگی، تجلیل آثار حقوقی در جشنواره ملی آثار و تألیفات حقوق بین‌المللی و کسب رتبه در دوسالانه کتاب سال عاشورا را در سال 1402 کسب کرده است. 
 

کد تحریریه : ۹۶۳

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گزارش عملکرد سال 1402

آخرین ویرایش۱۹ اسفند ۱۴۰۲

نظر شما :