از مجموعه آثار گروه خانواده پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه؛

کتاب «آسیب شناسی خانواده با نگرش به منابع اسلامی» منتشر می‌شود

۱۰ تیر ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۹ کد : ۳۸۴۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۵۷
کتاب «آسیب شناسی خانواده با نگرش به منابع اسلامی» از مجموعه آثار گروه خانواده پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه توسط انتشارات پژوهشگاه و با حمایت دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه به زودی منتشر می‌شود.
کتاب «آسیب شناسی خانواده با نگرش به منابع اسلامی» منتشر می‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «آسیب شناسی خانواده با نگرش به منابع اسلامی» اثر دکتر محمدرضا سالاری‌فر، سجاد فروزش، عباسعلی هراتیان و یحیی داوری از مجموعه آثار گروه خانواده پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زودی توسط انتشارات پژوهشگاه و با حمایت دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه منتشر می‌شود.

در چکیده کتاب آمده که آسیب‌شناسی خانواده به مطالعه زمینه‌ها و عوامل تضعیف سلامت و پایداری خانواده می‌پردازد و هدف آن توصیف و تبیین آسیب‌ها در روابط اعضای خانواده و کارکردهای خانواده است. این کتاب، نظریه‌های آسیب‌شناسی خانواده را از منظر روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و معنوی اسلامی ارائه داده است. 

برخی آسیب‌های خانوادگی عبارتند از: هم‌باشی، هم‌جنس‌گرایی، تجردزیستی، ازدواج نابهنگام، مشکلات دوران عقد، ضعف دانش و مهارت همسرداری، مشکلات ارتباطی و ساختاری خانواده، مشکلات جنسی، تعارض، پیمان شکنی، خشونت زناشویی، ناباروری، اعتیاد و طلاق. 

هم چنین آسیب‌های روابط با فرزندان در موارد زیر در این کتاب بررسی شد: بی‌میلی به فرزندآوری، سبک تربیتی نامناسب، چالش‌ها در تربیت دینی، علمی، اجتماعی و اخلاقی فرزندان، کودک‌آزاری، شکاف نسلی، مشکلات هویتی، فرار از خانه، مشکلات فرزندان بزرگسال در خانواده و مسائل فرزندان تک‌سرپرست.

به علاوه در کتاب «آسیب شناسی خانواده با نگرش به منابع اسلامی»، آسیب‌های محیطی خانواده در ضمن موارد مشکلات در روابط با خانواده‌های اصلی، خویشان و دوستان، مشکلات مربوط به اشتغال زن و شوهر، مشکلات ناشی از مسائل اجتماعی و آسیب‌های مرتبط با رسانه‌ها بررسی شده است.
 

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پژوهشکده علوم رفتاری گروه خانواده انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

آخرین ویرایش۱۰ تیر ۱۴۰۳

نظر شما :