همکاری های علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جامعه المصطفی العالمیه در عرصه های ملی و بین المللی توسعه می یابد.

۰۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۲ کد : ۳۸۴۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۳
همکاری های علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جامعه المصطفی العالمیه در عرصه های ملی و بین المللی توسعه می یابد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از مرکز همکاری های علمی ملی، بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی؛ در بازدید رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و هیأت همراه ایشان از جامعه المصطفی العالمیه و دیدار با مسئولان آن مرکز، توسعه همه جانبه همکاری های علمی میان پژوهشگاه و جامعه المصطفی و تدوین برنامه راهبردی در زمینه جذب و پذیرش و برگزاری دوره های آموزشی بین المللی با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص از میان متقاضیان بین المللی و علاقمندان به رویکردهای اسلامی به علوم انسانی و اجتماعی مورد تأکید قرار گرفت.

در این رویداد علمی، که چهارشنبه 28 شهریور و در آستانه میلاد سراسر نور و رحمت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در سازمان مرکز المصطفی برگزار شد، حجه الاسلام والمسلمین دکتر محمدباقر سعیدی روشن، رئیس پژوهشگاه، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، ابراز داشتند قرآن کریم ما را به پیوند و همکاری در راستای توحید توصیه نموده است. جامعه المصطفی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دو مجموعه ایمانی و توحیدی هستند و در این زمان بسیار حساس که پیروان جبهه ابلیس همه نیروهای ضد اخلاقی و ضدانسانی را به کار گرفته اند، باید در مسیر حق توانمندی های خود را هم افزایی نمایند. ایشان پژوهشگاه و المصطفی را دو نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی ایران و در امتداد اهداف و آرمان های آن دانستند که در دوران کنونی نقشی بسیار مهم و تعیین کننده در عرصه های ملی و بین المللی ایفا می نمایند. رئیس پژوهشگاه تولید محتوای متقن متناسب با رویکردهای اسلامی برای کاربست های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و تربیتی در دو سطح ملی و برون مرزی را ویژگی مشترک در عملکرد پژوهشگاه و المصطفی دانستند.

حجه الاسلام والمسلمین دکتر علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی ضمن ابراز خشنودی از حضور مسئولان و مدیران پژوهشگاه در جامعه المصطفی، از مشارکت فعال اساتید پژوهشگاه در اجرای برنامه های آموزشی المصطفی تقدیر نمودند و همکاری دوطرف در ترجمه و انتشار بین المللی بیش از پنجاه اثر علمی به 9 زبان را یکی از نقاط قوت این تعامل دانستند و   ابراز داشتند جامعه المصطفی با توجه به ظرفیت زبانی خود، در زمینه ترجمه و نشر آثار مراکز علمی کشور از جمله پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، آمادگی همکاری دارد. ایشان ضمن معرفی المصطفی و فعالیت های علمی و آموزشی آن در داخل و خارج از کشور، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جامعه المصطفی را دارای رسالت علمی مشابه و مکمل یکدیگر خواند و یادآور شد: علاوه بر تولید علم، انتقال آن به جوامع علمی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و پژوهشگاه می تواند در تداوم رسالت خود در گستره بین المللی از ظرفیت المصطفی در این زمینه بهره برداری نماید. ایشان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان جامعه المصطفی و پژوهشگاه تأکید نمودند این تفاهم نامه بر اساس نیازهای جدید به روزرسانی و اجرایی سازی شود.

در این دیدار، که با حضور معاونان پژوهشی، آموزشی و بین المللی و برخی روسای پژوهشکده های دو طرف برگزار شد، نظرات و دیدگاه ها پیرامون زمینه های همکاری مشترک مطرح و مقرر شد کمیته ای با نظارت معاونان پژوهشی تشکیل و طی سه ماه آینده گزارشی از اقدامات اجرایی و دستاوردهای همکاری به روسای دو مجموعه ارائه شود. موضوعاتی همچون ارتقاء سطح و همکاری در ترجمه و نشر برون مرزی آثار علمی، جریان شناسی و مطالعات میان فرهنگی، همکاری در جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی و برگزاری مشترک دوره های آموزشی بین المللی، مدیریت و اجرای طرح های پژوهشی بین المللی، مشارکت در آماده سازی و چاپ و نشر آثار، گسترش تبادلات علمی در حوزه های تخصصی پژوهشی و حضور اساتید پژوهشگاه در برنامه های بین المللی المصطفی از مهمترین اولویت های همکاری بودند که عملیاتی نمودن آنها به کمیته مشترک واگذار شد.

 

آخرین ویرایش۰۱ مهر ۱۴۰۳

نظر شما :