کسب رتبه دوم توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پایش کیفیت خدمات الکترونیکی سامانه های آموزش عالی کشور

۱۳ شهریور ۱۴۰۴ | ۱۱:۰۵ کد : ۳۸۷۹۳ اخبار
تعداد بازدید:۵۱
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نخستین دوره پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از بین ۲۱ موسسه پژوهشی مشمول ارزیابی، رتبه دوم را کسب کرد.
کسب رتبه دوم توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پایش کیفیت خدمات الکترونیکی سامانه های آموزش عالی کشور

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر سید احمدرضا خضری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم طی ابلاغیه ای نتایج نخستین دوره پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را اعلام کرد.

طی این ابلاغ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این ارزیابی رتبه 2 از بین 21 پژوهشگاه مشمول ارزیابی در کشور را بدست آورده است.

در این ابلاغیه آمده است:
برای تحقق وظایف قانونی و اجرای دقیق مصوبات و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی مراجع بالادستی، به‌ویژه مفاد ماده 107 قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه «دولت هوشمند» و مأموریت‌های وزارت عتف در تحقق آموزش عالی هوشمند، ارزیابی نظام‌های الکترونیکی، نخستین دوره پایش کیفیت خدمات الکترونیکی سامانه‌ها و درگاه‌های دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و سازمان‌های تابعه وزارت عتف، به عنوان گامی راهبردی برای بهبود سطح ارائه خدمات دیجیتال سازمان‌های علمی کشور، در 4 شاخص کلان و ۶۲ زیرشاخص طراحی و اجرا شده است. ابلاغ رسمی آغاز این فرآیند مورخ 30/7/1403 و 28/11/1403 به مؤسسات آموزش عالی مشمول ارزیابی صورت گرفته است.

اهم شاخص‌هایی به دست آمده توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  بر اساس نتایج ارزیابی صورت گرفته از سوی اداره کل فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و امنیت فضای مجازی عبارتند از:
•    کسب جایگاه 21 در بین 171 موسسه آموزش عالی مشمول ارزیابی دوره نخست
•    کسب جایگاه 2 در بین 21 موسسه آموزش عالی مشمول ارزیابی دوره نخست با کسب امتیاز نهایی ۶۰٪
•    کسب امتیاز 57٪ در شاخص کلان «ارائه محتوای درگاه(پرتال)» و ضرورت تقویت این روند مثبت تا رسیدن به وضعیت عالی
•    کسب امتیاز 56٪ در شاخص کلان «فناوری» و ضرورت تقویت این روند مثبت تا رسیدن به وضعیت عالی
•    کسب امتیاز 56٪ در شاخص کلان «ارائه خدمات الکترونیکی» و ضرورت تقویت این روند مثبت تا رسیدن به وضعیت عالی
•    کسب امتیاز 33٪ در شاخص کلان «زیرساخت و سرمایه نیروی انسانی» و ضرورت اهتمام ویژه و تلاش همگن در ارتقای امتیاز
•    همکاری مطلوب و مستمر نماینده محترم در طول ارزیابی دوره نخست

 

کلیدواژه‌ها: پایش کیفیت خدمات الکترونیکی رتبه بندی

آخرین ویرایش۱۳ شهریور ۱۴۰۴

نظر شما :