کتاب تجارب مدارس اسلامی معاصر ایران به چاپ رسید
به گزارش خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از قم؛ کتاب تجارب مدارس اسلامی معاصر ایران اثر داود حسینپور صباغ, مجتبی همتیفر, سمیه رام در ۳۵۲ صفحه در گروه علوم تربیتی، در آبان ماه ۱۴۰۴ توسط انتشارات پژوشگاه حوزه و دانشگاه به چاپ رسید و منتشر شد.
چکیده این کتاب در ادامه تقدیم حضورتان می شود.
چکیده:
کتاب حاضر تلاشی برای معرفی گنجینه گرانبها و غنی تجارب مدارس اسلامی ایران معاصر (در دو برهه مهم پیش و پس از انقلاب اسلامی) است. نگاهی نو به تاریخ معاصر آموزش و پرورش ایران در برش مدرسهای، میتواند سرمایهای ارزشمند برای معلمان و مدیران تحولخواه و همچنین سیاستگذاران آموزشی کشور فراهم کند. این اثر طی دو فصل، به معرفی ۱۲ مدرسه اسلامی پیشگام میپردازد. در هر مورد، تلاش شده است افزون بر زمینهها و خاستگاههای شکلگیری مدرسه و پیشینه بنیانگذاران آن، مبانی و انگارههای تربیتی اصلی بیان گردد و سپس گزیدهای از تجربیات «راهبری و مدیریتی» و «آموزشی و پرورشی» مدرسه مرور شود.
همچنین نخستین فصل کتاب بهعنوان دریچه این تجربهنوردی، به گونههای مواجهه ایرانیان با مدارس جدید اختصاص یافته است تا تصویری کلان از زمینههای اجتماعی و اندیشگانی پیدایش این مدارس به دست دهد. فصل پایانی نیز به ارائه تحلیلی کلاننگر از ماجرای شکلگیری و تکوین مدارس اسلامی اختصاص یافته و نهایتاً نیز به مهمترین درسآموزهها و رهنمودهای برآمده از تجارب این مدارس اشاره شده است.
علاقه مندان جهت تهیه و دانلود 30 صفحه اول این کتاب به نشانی اینترنتی زیر مراجعه کنند.
