دیدار و گفتگوی اندیشمندان علوم انسانی و اسلامی ایران و تونس

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۳ کد : ۳۶۸۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۷۸۳
اساتید و مدیران موسسات پژوهشی علوم انسانی تونس با هیات رئیسه و اعضای هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار و گفتگو کردند

بازدید هیات علمی تونس از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، روز پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه سال جاری، دو نفر از اساتید علوم انسانی و اسلامی  تونس از  پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کردند. دکتر خالد الطرودی رئیس مرکز پژوهش های اسلامی قیروان دانشگاه الزیتونه تونس و دکتر فوزی العلوی رئیس موسسه پژوهش‌های فلسفی و علوم انسانی مسارات تونس، سردبیر نشریه مسارات در زمینه علوم انسانی و فلسفی، سردبیر نشریه مداد درباره پژوهشهای معاصر قرآنی و استاد فلسفه دانشگاه الزیتونه با اعضای هیات علمی گروه های پژوهشی پژوهشگاه درباره زمینه های مشترک علوم انسانی و اسلامی گفتگو کردند.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم و معرفی اجمالی پژوهشگاه، ابراز داشتند که وظیفه دانشگاهیان و حوزویان بود که بعد از انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره)، آن انقلاب اجتماعی لازم را به وجود آورند و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  که حاصل تفکر حضرت امام(ره) و تائیدات مقام معظم رهبری است در این مسیر قدمهای خوبی را برداشته است.
حاصل این تلاشها حدود 500 کتاب در حوزه علوم انسانی اسلامی است که 200 عنوان آن مهیای ترجمه در جهان عرب می باشد. ایشان خاطر نشان کردند که ما آمادگی داریم تا داشته هایمان را به اشتراک بگذاریم  و آنچه در بضاعت ماست متعلق به برادرانمان در جهان عرب و امت اسلام نیز هست.

در ادامه استادان دانشگاه الزیتونه تونس ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی به ویژه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، گزارشی از فعالیت‌های علمی خود ارائه دادند و خواستار انتقال تجربه علمی پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در زمینه اسلامی کردن علوم انسانی به دانشگاه الزیتونه شدند.

در پایان این گفتگوی دو ساعته برخی از اساتید و محققان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به معرفی پژوهش های علمی خود در حوزه های مختلف پرداختند.

 

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همکاری علمی بین المللی تونس

آخرین ویرایش۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظر شما :