تازه های نشر

کتاب جرم‌شناسی روانه بازار نشر شد

۰۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۰ کد : ۳۷۳۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۶۰
کتاب جرم‌شناسی روانه بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «جرم شناسی» (criminology) در 298 صفحه در زمستان 99 به قلم محمود میرخلیلی نگاشته شده است. این کتاب به همت گروه حقوق و فقه اجتماعی و توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

توجه به دانش جرم‌شناسی و استفاده از آن در تدوین سیاست جنایی موجب می‌شود جامعه با چشمان باز وضعیت بزهکاری در درون خود را رصد کند و روزآمدترین و کارآمدترین راهبردها را در مقابله با آن مورد استفاده قراردهد و تأثیرگذاری هر راهبرد را جداگانه مورد ارزیابی قرار دهد. استفاده از دانش دانشمندان در اصلاح امور جامعه توصیه امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) است که می‌فرمایند: «وَأَکْثِرْ مُدَارَسَةَ الْعُلَمَاءِ، وَمُنَاقَشَةَ الْحُکَمَاءِ، فِی تَثْبِیتِ مَا صَلَحَ عَلَیْهِ أَمْرُ بِلاَدِکَ» این تنها راه است. رویکرد مقابل، نگاه انتزاعی و غیرعلمی به راهبردهای حقوق کیفری و مفروض گرفتن کارآمدی و اثربخشی آن‌هاست که این روش به قرن هجدهم و قبل از آن در مکاتب کلاسیک و نئوکلاسیک برمی‌گردد و متأسفانه ما در تدوین سیاست جنایی خودمان هنوز از آن رویگردان نیستیم. استفاده از ابزار تحقیق در علوم‌انسانی یعنی آمار و باز گذاشتن دست دانشمندان در مطالعه آماری و دوری گزیدن از رویکرد امنیت مداری و محرمانه سازی و استفاده از این مطالعات بحران تراکم جرایم و پرونده های کیفری را فرو می‌کاهد.

علاقه مندان می توانند برای مشاهده اطلاعات یا سفارش کتاب به نشانی: http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند. همچنین فایل 30 صفحه اول کتاب بطور رایگان قابل دانلود می باشد.

کلید واژه ها: کتاب تازه های نشر جرم‌شناسی

آخرین ویرایش۰۶ اسفند ۱۳۹۹

نظر شما :