پیامبران معلمانی از سوی خداوند برای انسان ها هستند

۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۲ کد : ۳۷۴۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۹۳۲
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: خداوند پیامبران خود را فرستاد تا معلمانی به جانشینی خودش برای ما باشند.
پیامبران معلمانی از سوی خداوند برای انسان ها هستند

به گزارش خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام دکتر علی محمد حکیمیان قبل از ظهر دوشنبه در آیین رونمایی از پنج کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: اگر انسان به انسانیت خود بازگردد و همانی شود که خداوند در نهادش قرار داده است، می تواند بر سراسر جهان آگاهی پیدا کند و همان درسی را فراگیرد که حضرت موسی(ع) از خضر درخواست کرد و او گفت تو بر آن صبوری نخواهی داشت.
وی گفت: خداوند پیامبران خود را فرستاد تا معلمانی به جانشینی خودش برای ما باشند و بعد نوبت به معلمان رسید که انسان را آموزش می دهند.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: پدر و مادر نخستین معلمان ما در خانه هستند و زمانیکه ما را به جایی رساندند که بتوانیم آموزش های تخصصی را بیاموزیم، در خدمت معلمان آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه و دانش آموختگان حوزوی و غیره قرار خواهیم گرفت.
وی بیان کرد: محققان در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه علاوه بر اینکه دارای تحصیلات آکادمیک هستند، تحصیل کرده حوزوی نیز می باشند.
دکتر حکیمیان با اشاره به ارتباط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با دانشگاه فرهنگیان از سال 90 افزود: در مرحله نخست در راستای ایجاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سازمان دهی پژوهش و تالیف برنامه درسی و از سال 94 جهت عملیاتی کردن ماده 23 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان همکاری لازم انجام گرفته که امروز نیز پنج کتب درسی این دانشگاه رونمایی می شود.
وی بیان کرد:560 اثر آفریده شده در این پژوهشگاه حاصل فکر جامعه دانشگاهی، فرهنگی و حوزه علمیه است که خدمتی مناسب به دانشگاه فرهنگیان نیز ارائه می کند.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: این پژوهشگاه دارای چهار پژوهشکده می باشد که شامل پژوهشکده علوم اسلامی، علوم رفتاری، پژوهشکده علوم اجتماعی و پژوهشکده همکاری های حوزه و دانشگاه می باشد که شامل 16 گروه می شود.

 

کلید واژه ها: دکتر علی محمد حکیمیان رونمایی دانشگاه فرهنگیان حکیمیان کتاب دانشگاهی

آخرین ویرایش۲۱ مرداد ۱۴۰۰

نظر شما :