تسلیت نهاد‌ها و چهره‌های مذهبی درپی درگذشت حجت‌الاسلام دکتر اسعدی

۰۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۴ کد : ۳۷۵۲۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۷۶
در پی درگذشت حجت‌الاسلام دکتر محمد اسعدی حافظ کل و پژوهشگر قرآن کریم نهاد‌های و چهره‌های مختلف قرآنی و مذهبی پیام‌های تسلیت صادر کردند.
تسلیت نهاد‌ها و چهره‌های مذهبی درپی درگذشت حجت‌الاسلام دکتر اسعدی

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت تاسف خبر درگذشت غم انگیز دانشور فرزانه و عالم پارسا جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد اسعدی(طاب ثراه) را دریافت نمودم. ایشان حافظ قرآن و شخصیتی علمی، اخلاقی و تربیتی و دارای آثار ارزشمندی در زمینه علوم قرآن می باشد.

ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم، اخوان فاضل و مکرم شان، آشنایان و همکاران معززشان در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، برای آن فقید سعید غفران و رضوان ربوبی و برای بازماندگان صبر و سلامتی و شکیبایی از خداوند متعال مسئلت دارم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

 

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر علی‌محمد حکیمیان
رئیس محترم پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

 انا لله و انا الیه راجعون

 فقدان سرمایه‌های ارزشمند علمی و دانشگاهی خسران جبران‌ناپذیری است. خبر درگذشت استاد گرانقدر، حجت الاسلام دکتر محمد اسعدی، دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، موجب تأثر و تألم شد.

فقدان این استاد فرزانه و مجاهد فرهیخته را که آثار و تألیفات ارزشمندی از خود بر جای گذاشتند، به جنابعالی، خانواده محترم آن مرحوم، همکاران، دانشجویان و اساتید معزز پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال برای آن زنده‌یاد، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

منصور غلامی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

 

حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

انا لله و انا الیه راجعون
مع الاسف با خبر شدیم که حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد اسعدی از فعالان حوزه قرآن‌پژوهی و حافظ و مفسر قرآن کریم به رحمت خدا رفته‌اند.

ایشان در عمر کوتاه خود همواره شرافتمندانه و قرآنی زیستند و در حوزه تحقیق و پژوهش درزمینهٔ قرآن و تفسیر و ترویج معارف قرآنی از هیچ تلاشی دریغ ننمودند.

قطعاً فقدان این قرآن‌پژوه خستگی‌ناپذیر برای حوزویان و دانشگاهیان خصوصاً جامعه قرآنی کشور ضایعه‌ بزرگی است.

اینجانب درگذشت این روحانی معزز را به جامعه بزرگ قرآنی کشور و خانواده محترم ایشان‌ تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه طلب می‌کنم.

 

دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی

ارتحال غم‌انگیز استاد بافضیلت و اندیشمند متقی، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد اسعدی ضایعه‌ای ماندگار بر رواق قرآن‌پژوهی کشور و فقدانی اندوهبار برای آشنایان و دوستان و بهره‌مندان از آثار علمی ایشان خواهد بود.

مساعی عالمانه و تلاش مومنانه در نشر و احیای معالم دین و ترویج مأثر آل یاسین از سطور نورانی در صفحات زندگی با برکت این عالم مجاهد است که ان‌شاءالله تمثل اخروی این جد و اجتهاد تنعم ابدی وی در فرادیس جنت و مأدبه قرآن و عترت طاهرین علیه السلام قرار گیرد.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ضمن عرض تسلیت به خانواده مکرر و داغدار و دانشوران و فضلای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از خداوند متعال علو درجات و مغفرت برای آن راحل و اجر صبر بر این مصیبت صعب را جهت بازماندگان و اردتمندان ایشان مسئلت می‌نماید.

 

مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد اسعدی، حافظ، قرآن‌پژوه و معلم برجسته قرآن را تسلیت عرض می‌کنم. آثار و خدمات ارزشمند ایشان در عرصه قرآن پژوهی و حدیث پژوهی به عنوان میراث معنوی جامعه قرآنی ماندگار و پابرجا خواهد ماند. برای بستگان آن مرحوم صبر و اجر الهی آرزومندم. ان‌شاءالله روح آن بزرگوار با ارواح طیبه شهدا و خصوصا سید و سالار شهیدان محشور و همنشین باشد.

جواد شیخ اکبری

 

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی طباطبایی، مدیر مؤسسه جامعةالقرآن الکریم

آنات و لحظات عمر ایشان اگرچه کوتاه بود؛ اما همواره در جوشش و کوشش برای کسب معارف قرآن کریم و علوم اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌ السلام، سپری شد و از این رو تنها در سه دهه اخیر؛ شاگردان فراوانی از کرسی تعلیم و تدریس ایشان در حوزه‌های حفظ، تفسیر و علوم قرآنی، بهره جستند که قطعاً ادامه‌دهنده مسیر نورانی‌شان خواهند بود.

ولایت‌مداری، حُسن خُلق، تواضع، ساده‌زیستی، کار برای رضای خدا و مردم‌داری ایشان نمونه‌هایی از اخلاق قرآنی مرحوم «محمد اسعدی» بود.

در این میان نشریه قرآنی «نسیم وحی» به مدیر مسئولی آن فقید سعید، توانسته بود جایگاهی ویژه و ناب در بین اهالی رسانه و جامعه قرآنی بیابد و مردم قرآن‌دوست در سراسر ایران اسلامی از محتوای معنوی آن بهره‌مند شوند.

اینک که آن عزیز سفر کرده در میان ما نیست؛ با حزن و اندوه بسیار این مصیبت دردناک و جبران‌ناپذیر را به بازماندگان و جامعه قرآنی کشور تسلیت گفته و از خداوند متعال برای خانواده و بازماندگانش، صبر جمیل و اجر جزیل، خواستاریم و برای آن استاد فرزانه قرآن کریم، درجات رفیع در بهشت و حشر با قرآن کریم و اولیاء الهی را مسئلت می‌نماییم.

وَسَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ یَمُوتُ وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا

 

کلید واژه ها: پیام تسلیت محمد اسعدی حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد اسعدی

آخرین ویرایش۰۳ شهریور ۱۴۰۰

نظر شما :