در راستای توسعه تعاملات بین المللی

حضور هیئت اندونزیایی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

بازدید اساتید و روسای برخی دانشگاه های اندونزی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۲ کد : ۳۷۷۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۷۳۴
یک هیئت علمی متشکل از اساتید و رؤسای دانشگاه‌های کشور اندونزی با حضور در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از قسمت‌های مختلف پژوهشگاه بازدید کردند و در رابطه با ظرفیت‌های همکاری بین طرفین به گفت‌وگو پرداختند.
حضور هیئت اندونزیایی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه امروز 22 فروردین ماه یک هیئت علمی متشکل از اساتید و رؤسای دانشگاه‌های کشور اندونزی با حضور در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از قسمت‌های مختلف پژوهشگاه بازدید کردند که این بازدید با توجه به ظرفیت‌های خوب پژوهشگاه مانند کتابخانه تخصصی برای هیئت اندونزیایی بسیار جذاب بود.


در این دیدار معاون پژوهشی پژوهشگاه دکتر مجید کافی، رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی دکتر سیدرضا حسینی و مدیر گروه جامعه‌شناسی دکتر حفیظ الله فولادی میزبان هیئت اندونزیایی بودند.
این هیئت اندونزیایی با هماهنگی مرکز آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعه المصطفی(ص) در پژوهشگاه حضور پیدا کردند و درباره بخش‌های مختلف پژوهشگاه و نیز ظرفیت همکاری بین طرفین گفت‌وگو کردند.


مجید کافی معاون پژوهشی پژوهشگاه در این جلسه ظرفیت‌های همکاری بین دو طرف را بیان کرد که از آن جمله می‌توان به پذیرش دانشجویان خارجی، مجوز ترجمه آثار پژوهشگاه به زبان اندونزیایی و نیز کارهای مشترک پژوهشی پژوهشگاه با دانشگاه‌های اندونزی اشاره کرد.
کافی در ادامه از فراهم کردن ظرفیت برای آموزش‌های کوتاه مدت و حین خدمت برای اساتید و دانشجویان اندونزی به صورت مجازی خبر داد.
هم‌چنین هیئت اندونزیایی نیز در این بازدید به استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی پژوهشگاه برای عضویت در هیئت تحریریه نشریات دانشگاه‌های اندونزی ابراز تمایل کرد.


در ادامه سید رضا حسینی رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی بنا به درخواست هیئت اندونزیایی «اقتصاد ایران پس از انقلاب با تاکید بر رفاه و عدالت اجتماعی» را توصیف کرد و گفت: تلاش شد اقتصاد ایران که تا قبل از انقلاب اسلامی کاملا وابسته به خارج از کشور بود، بعد از انقلاب بر اساس شعار نه شرقی نه غربی، مستقل باشد و امروز تقریبا 80 درصد اقتصاد ایران غیروابسته به جهان است و علی‌رغم اینکه اساس درآمدهای کشور بر مبنای نفت است اما به دلیل تحریم‌های آمریکا و نیز تأکید مقام معظم رهبری، با اتخاذ راهبرد اقتصاد مقاومتی تلاش شد با کم اثر کردن تحریمها نسبت به بهبود شاخص های اقتصادی کشور اقدام شود.
حسینی با تأکید بر نقش اساسی مردم در ساختار کشور تصریح کرد: تشکیل نهادهای انقلابی مختلف از ابتدای انقلاب از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نهادهایی از این قبیل در راستای کمک به برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی در کشور بوده است.

در پایان این دیدار نیز حفیظ‌الله فولادی مدیر گروه جامعه‌شناسی با اشاره به موفقیت‌های نظام اسلامی در ایران گفت: هر یک از چالش‌های مهمی همانند انقلاب، جنگ و تهاجم خارجی همه جانبه، تحریم، افزایش جمعیت جهشی در برهه زمانی محدود، فقدان الگوی مدیریتی وابسته به نظام‌های حاکم بر جهان و دشمنی‌های مکرر داخلی و خارجی، چنانچه برای هر نظام سیاسی رخ دهد، ظرفیت و پتانسیل آن را دارد تا آن نظان را دچار مخاطره جدی کرده و دست کم روند پیشرفت و توسعه را در آن کشور به تاخیر اندازد؛ ولی کشور ایران در عین مواجهه با همه موارد مذکور در یک بازه زمانی محدود ده ساله در همان ابتدای وقوع انقلاب و استمرار و تشدید برخی موارد همانند تحریم و دشمنی و کارشکنی و ...، با عنایت خداوند سبحان و تلاش و استقامت همه جانبه آحاد مردم و مسولان آن و با هدایت و راهبری حکیمانه رهبران آن، توانسته موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف کسب کرده و امروزه ایران به عنوان یک کشور دارای معیارهای اجتماعی متعادل در جهان به حساب می‌آید.

 

کد تحریریه : ۹۶

کلید واژه ها: بازدید علمی اندونزی بازدیدهای علمی بین المللی

آخرین ویرایش۲۴ فروردین ۱۴۰۱

نظر شما :