طی سال گذشته:

۱۰ عنوان کتاب توسط گروه حقوق و فقه اجتماعی تدوین و منتشر شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۱:۴۶ کد : ۳۷۷۴۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۹۹
مدیر گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: طی سال گذشته ۱۰ عنوان کتاب توسط این گروه چاپ شد و بیش از ۱۰ عنوان کتاب نیز در آستانه چاپ است.
۱۰ عنوان کتاب توسط گروه حقوق و فقه اجتماعی تدوین و منتشر شد

حسین قافی در گفتگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گروه حقوق جز نخستین گروه ها در زمان تاسیس پژوهشگاه بوده است، افزود: تاکنون نزدیک به ۷۰ کتاب توسط این گروه به چاپ رسیده است که برخی کتب بنیادی و برخی کتب درسی دانشگاه ها و مراکز حوزوی می باشد.
وی بیان کرد: بخشی از کتب محصول تلاش اعضای هیئت علمی پژوهشگاه و بخشی مربوط به پروژه هایی است که با محققان خارج از دانشگاه منعقد شده است.
مدیر گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: این گروه دارای ۶ عضو هیئت علمی است که با عنوان گروه حقوق و فقه اجتماعی نشست های علمی و تخصصی و کرسی های علمی و ترویجی متعددی برگزار می کند.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰ عنوان نشست علمی و کرسی ترویجی برگزار شده است، افزود: سال گذشته ۱۰ عنوان کتاب از گروه حقوق منتشر شده که نسبت به سایر گروه های پژوهشگاه این تعداد بیشتر بوده است.
قافی بیان کرد: طی دو سال گذشته همایش بین المللی تحت عنوان کرونا و مسئولیت های فقهی و حقوقی توسط گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه برگزار شد و در این همایش محققان داخلی و خارجی مقالاتی ارائه دادند و مجموعه مقالات این همایش در ۲ جلد منتشر شد.
وی گفت: سال گذشته طرح اولویت بندی موضوعات فقهی و حقوقی و نیازسنجی در این رابطه انجام و موضوعات پژوهشی مورد نیاز به ترتیب اولویت بندی و عناوین متعدد استخراج شد که این اقدام با رایزنی با اساتید متعدد حقوق حوزه و دانشگاه انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۰ طرح در حال انجام است که بخشی از این طرح ها مربوط به موضوعات فقه اجتماعی و بخشی مربوط به موضوعات حقوقی، بنیادین و کاربردی است و بخشی نیز مربوط به متون درسی در زمینه اسلامی سازی علوم انسانی و تدوین متن مناسب برای دانشگاه ها می باشد.
مدیر گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: بیش از ۱۰ عنوان کتاب در آستانه چاپ است که امیدواریم طی سالجاری بتوانیم آن را به چاپ برسانیم.
وی عنوان کرد: از اساتید و پژوهشگران که در زمینه مباحث حقوقی طرح پژوهشی دارند، دعوت به همکاری می شود که در تصویب موضوع و طرح نامه از شورای علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه، اقدام به انعقاد قرارداد خواهد شد.

کد تحریریه : ۱۱۱

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گروه حقوق حسین قافی کتاب فقه اجتماعی

آخرین ویرایش۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظر شما :