برای پذیرش در پنج رشته، آزمون اختصاصی دکتری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود

۰۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۵ کد : ۳۷۷۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۶۲
مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: امسال در پنج رشته روانشناسی، مدیریت‌دولتی، جامعه‌شناسی، اقتصاداسلامی وعلوم‌قرآنی دوره تخصصی دکتری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
برای پذیرش در پنج رشته، آزمون اختصاصی دکتری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود

دکتر حفیظ‌‌ الله فولادی مدیر آموزش‌های تخصصی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در رابطه با آزمون اختصاصی ورودی مقطع دکتری پژوهشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشگاه بیان کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مجوز قطعی برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری را در شش رشته و در مقطع کارشناسی ارشد را در دو رشته دارا است که شش رشته‌ دارای مجوز در دوره دکتری عبارتند از: دکتری روانشناسی، مدیریت‌دولتی، جامعه‌شناسی، اقتصاداسلامی، علوم‌قرآنی و علوم‌تربیتی که امسال به جز رشته علوم‌تربیتی در پنج رشته دیگر، دوره تخصصی دکتری برگزار می‌شود.
وی افزود: پژوهشگاه در دو سال گذشته به صورت پیاپی درخواست برگزاری دوره دکتری را داشته که دوره سال 1399 به صورت روزانه برگزار شد اما سال گذشته به دلیل اینکه پژوهشگاه فاقد بودجه آموزشی است، برای تأمین کادر علمی و ارائه دستاوردهایی که پژوهشگران در تلفیق علوم‌اسلامی و انسانی داشتند، این دوره‌ها به صورت نوبت‌دوم که ویژه خواهران بود، برگزار شد.
دکتر فولادی گفت: امسال نیز مجدد درخواست برگزاری دوره در نوبت دوم انجام شد و طبق تأکید وزارت علوم، در هر دو نوبت روزانه و نوبت دوم پذیرش انجام می‌شود که سقف پذیرش در همه 5 رشته مذکور 4 نفر است و با توجه به مجوز شورای گسترش و سازمان سنجش، این پذیرش باید از طلاب برادر باشد.
وی ادامه داد: طلابی که دارای تحصیلات توامان هستند و رشته کارشناسی و یا کارشناسی ارشد آن‌ها در هر یک از این رشته‌ها باشد و مطالعات تخصصی علمی آن رشته را دارا باشند، می‌توانند وارد دوره دکتری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شوند، البته این جز قوانین آزمون نیست و ممکن است افرادی هم که تحصیلات حوزوی و غیرمرتبط دارند بتوانند در این آزمون موفق شوند. هم‌چنین افرادی که تا 31 شهریور مشغول به تحصیل هستند نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه در توضیح گرایش‌های مورد پذیرش در دوره دکتری امسال پژوهشگاه گفت: گرایش رشته مدیریت‌دولتی، رفتارسازمانی و گرایش رشته اقتصاد، اقتصاداسلامی است، رشته‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی و علوم‌قرآنی هم به صورت مطلق هستند.
دکتر فولادی تصریح کرد: در رشته‌های مذکور درصدد شناسایی و جذب افرادی هستیم که زمینه مطالعاتی قوی داشته باشند، زیرا واحدهای آموزشی دوره دکتری از حیث آموزشی نمی‌تواند فرد را مجهز به نیازهای علمی رشته تخصصی مدنظر کند و بهتر است طلابی که ثبت‌نام می‌کنند حداقل یکی از دوره‌های کارشناسی و یا کارشناسی ارشد خود را در یکی از رشته‌های آزمون تخصصی دکتری گذارنده باشند.
وی با بیان اینکه 60 درصد از ارزیابی نهایی توسط آزمون کتبی و 40 درصد مابقی در مصاحبه حضوری اعمال می‌شود، گفت: افرادی که حدنصاب لازم را در این دو مرحله ارزیابی، کسب کنند در دوره دکتری پذیرفته می‌شوند.
یادآور می‌شود آزمون دکتری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به صورت اختصاصی و در شهریورماه 1401 برگزار خواهد شد و فقط طلاب برادر می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند.
هم‌چنین داوطلبان می‌توانند با مراجعه به صفحه ثبت‌نام آزمون اختصاصی دکتری ۱۴۰۱ - ویژه طلاب برادر ، در سایت پژوهشگاه، ضمن آشنایی با جزئیات، تا تاریخ 1401/4/31 نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام نمایند.

کد تحریریه : ۹۶

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دوره دکتری آزمون اختصاصی آزمون دکتری

آخرین ویرایش۰۶ خرداد ۱۴۰۱

نظر شما :