در تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی وزارت علوم و وزارت کشور

مأموریت ساماندهی مسائل فرهنگی و اجتماعی حاشیه نشینی در کلان‌شهرها، به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واگذار گردید

۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۰ کد : ۳۷۸۷۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۸۳
با حضور وزیر کشور و معاون پژوهشی وزیر علوم، ۹ تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی میان تعدادی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم و معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور به امضا رسید.
مأموریت ساماندهی مسائل فرهنگی و اجتماعی حاشیه نشینی در کلان‌شهرها، به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واگذار گردید

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در مراسمی با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور و دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، که در محل سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد؛ یادداشت‌های تفاهم همکاری میان وزارت کشور با دانشگاه‌های شهید بهشتی تهران، علامه طباطبایی، امام صادق (ع) و خوارزمی و  پژوهشگاه‌های حوزه و دانشگاه، علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز تحقیقات و سیاست علمی کشور در حوزه مأموریت‌های تخصصی امضا شد.

بر اساس این گزارش، دانشگاه‌های ذکر شده در خصوص مأموریت‌های تخصصی وزارت کشور از طریق پشتیبانی علمی و پژوهشی از وزارت کشور و استانداری‌ها در انجام ماموریت مربوطه، تهیه برنامه های مورد نیاز جهت تحقق موضوع توافق‌نامه و ارائه پیشنهاد به وزارت کشور، به کارگیری ظرفیت‌­های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه‌ها برای انجام محورهای مأموریتی، تعریف پروژه‌­های تحصیلات تکمیلی (پایان‌­نامه‌­های کارشناسی ارشد و رساله­‌های دکترا) معرفی اعضای هیات علمی جهت گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی و همکاری در راستای استفاده از دوره‌های پسادکترا با معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارت که طرف‌های توافق نامه‌ها هستند همکاری می کنند.

براساس این گزارش عناوین توافق نامه‌های امضا شده به شرح ذیل است:

ساماندهی مسائل فرهنگی و اجتماعی حاشیه نشینی در کلان‌شهرها، طرفین توافق: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان امور اجتماعی کشور

افزایش بهره‌وری در حوزه مدیریت شهری و روستایی: طرفین توافق دانشگاه خوارزمی، سازمان شهرداری ها و  دهیاری های کشور

روش‌ها و الگوهای نوین در مدیریت منابع انسانی: طرفین توافق، دانشگاه علامه طباطبایی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور.

تحکیم و صیانت از بنیان خانواده، طرفین توافق: دانشگاه علامه طباطبایی و سازمان امور اجتماعی کشور.

توسعه اثربخشی کارآفرینان برتر و فعالیت‌های دانش‌بنیان در حکمرانی کشور طرفین توافق:  مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور( زیر مجموعه وزارت علوم) و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور.

توسعه مدیریت اقتصادی استان‌های کشور، طرفین توافق میان دانشگاه تهران و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور.

بهبود روش‌ها و الگوهای حکمرانی کشور، طرفین توافق : دانشگاه تهران و معاونت سیاسی وزارت کشور.

الگوها و روش‌های نوین در مدیریت بحران، طرفین توافق : دانشگاه شهید بهشتی و سازمان مدیریت بحران کشور

بهبود روش‌ها و الگوهای توسعه اقتصاد شهری و روستایی، طرفین توافق؛ دانشگاه امام صادق (ع) و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

ساماندهی و ارتقای خدمات در حوزه امور اجتماعی، طرفین توافق، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه‌های مذکور به امضای دکتر صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم نیز رسیده است و برنامه‌­ریزی و پیگیری حمایت‌های مرتبط با ماموریت­‌ها در چارچوب برنامه‌های سالانه و بلندمدت هر دو وزارتخانه و پیگیری جهت تامین تسهیلات بودجه‌ای و اعتبارات مورد نیاز بر عهده وزارت علوم و وزارت کشور است.

کلید واژه ها: وزارت کشور وزارت علوم توافق طرفین توافق توافق نامه ساماندهی و ارتقاء خدمات در حوزه امور اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

آخرین ویرایش۲۲ آبان ۱۴۰۱

نظر شما :