به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه؛

نشست ویژه با موضوع «نقش همکاری حوزه و دانشگاه در حل آسیب‌های اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین» برگزار می‌شود

۲۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۸ کد : ۳۷۹۱۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۶۸
مدیر گروه پژوهشی همکاری حوزه و دانشگاه گفت: در نشست ویژه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، موضوع همکاری حوزه و دانشگاه برای حل آسیب‌های اجتماعی در خصوص مسئله حاشیه نشینی و نیز بررسی ظرفیت‌های حوزه وحا دانشگاه در این زمینه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
نشست ویژه با موضوع «نقش همکاری حوزه و دانشگاه در حل آسیب‌های اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین» برگزار می‌شود

دکتر رضا ملایی مدیر گروه پژوهشی همکاری حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه، بیان کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همه ساله در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نشستی را برای گرامیداشت این روز برگزار می‌کند که امسال نیز پنجمین نشست ویژه وحدت حوزه و دانشگاه در پژوهشگاه برگزار می‌شود؛  موضوع این نشست نیز همکاری حوزه و دانشگاه و نقش آن در حل مسئله حاشیه ‌نشینی است.

وی تأکید کرد: بر اساس رویکرد مأموریت گرایی نهادهای علمی کشور، مأموریتی از ناحیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزرات کشور به پژوهشگاه محول شده است تا پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مطالعات و پژوهش‌هایی در زمینه حل آسیب‌های اجتماعی به جامعه علمی کشور و دستگاه‌های اجرایی ارائه کند.

دکتر ملایی ادامه داد: از میان آسیب‎های اجتماعی متنوعی که در جامعه ایران وجود دارد، مأموریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به طور خاص پرداختن به آسیب حاشیه‌ نشینی است.

مدیر گروه پژوهشی همکاری حوزه و دانشگاه گفت: ما درصدد هستیم در این نشست، موضوع همکاری حوزه و دانشگاه و مسئله حل آسیب‌های اجتماعی را به هم پیوند دهیم و نشان دهیم که دانشگاه‌های کشور و حوزه‌های علمیه چه ظرفیتی به لحاظ علمی برای پرداختن به این مسئله دارند و هم‌چنین چه توان اجرایی برای حل این مساله می‌توانند به میدان بیاورند. نشست نقش همکاری حوزه و دانشگاه برای حل آسیب‌های اجتماعی دقیقاً به همین منظور تشکیل و برگزار خواهد شد.  

وی اظهار کرد: در این نشست از دکتر صدیق اورعی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد به جهت صاحب نظر بودن در زمینه موضوع نشست و دکتر داوری عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به این جهت که دارای فعالیت‌های علمی اجرایی در خصوص مسئله نشست هستند، برای سخنرانی علمی دعوت شده‌ است.

دکتر ملایی گفت: هم چنین دکتر هاشمیان عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم در این نشست مسئله حل معضل حاشیه نشینی را از منظر سیاست گذاران بررسی خواهند کرد و حجت‌الاسلام والمسلمین وحدتی، مدیرکل دفتر خدمات اجتماعی حوزه علمیه نیز در زمینه ظرفیت‌های حوزه علمیه به خصوص در بحث حاشیه نشینی در این نشست سخنرانی خواهند داشت؛ هم‌چنین دکتر علی محمد حکیمیان ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مأموریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در زمینه آسیب‌های اجتماعی را تشریح می‌کنند.
 

کد تحریریه : ۹۶

کلید واژه ها: وحدت حوزه و دانشگاه هفته پژوهش گروه پژوهشی همکاری حوزه و دانشگاه ماموریت ساماندهی مسائل مناطق حاشیه نشین

آخرین ویرایش۲۱ آذر ۱۴۰۱

نظر شما :