در نشست خبری عنوان شد

پذیرش دانشجوی دکتری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از میان طلاب

۱۴ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۱ کد : ۳۸۰۶۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۱۶
مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: این پژوهشگاه بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان طلاب، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقطع دکتری رشته‌های اقتصاد اسلامی، جامعه‌شناسی فرهنگی، روان‌شناسی، فلسفه تعلیم و تربیت، و مدیریت دولتی دانشجو می‌پذیرد.
پذیرش دانشجوی دکتری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از میان طلاب

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر احمد عباس‌فرد، مدیر آموزش های تخصصی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشست خبری تشریح شرایط پذیرش دکتری ویژه طلاب در سال ۱۴۰۲ که در سالن حکمت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در دانشگاه‌های نسل پنجم در دنیا که دانشگاه تمدن ساز هستند علوم انسانی اهمیت مضاعفی دارد؛ رسالت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه توسعه و تحول علوم انسانی اسلامی است و نگرش پژوهشی بر نگرش آموزشی غلبه دارد.

وی ادامه داد: در مقطع تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نظریه‌پردازی بر اساس تعالیم اسلامی انجام می‌شود، این پژوهشگاه ۵۷ عضو هیئت علمی دارد که تخصص دانشگاهی و حوزوی دارند و تنها مرکز در ایران است که این دو تخصص را کنار هم جمع کرده است.

مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: امکان انجام طرح‌های پژوهشی مشترک با سایر گروه‌ها و بهره‌گیری از اساتید معتبر از جمله مزایای تحصیل در این پژوهشگاه است.

عباس‌فرد با اشاره به اینکه ۵ کنفرانس بین‌المللی در سال گذشته به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد، ابراز کرد: در بُعد بین الملل تعاملات مطلوبی داریم، پژوهشگاه نقش مشورتی در نظام حکمرانی کشور را دارد و بر این اساس کلان ماموریت پژوهشگاه تحول علوم انسانی بر اساس نظریات اسلامی است.

وی اضافه کرد: اعتقاد به دین مبین اسلام، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و ولایت فقیه، نداشتن سوءپیشینه با تشخیص مراجع ذیصلاح، نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مقررات نظام وظیفه عمومی از جمله شرایط عمومی پذیرش در آزمون دکتری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه (وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان طلاب، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقطع دکتری رشته‌های اقتصاد اسلامی، جامعه‌شناسی فرهنگی، روان‌شناسی، فلسفه تعلیم و تربیت، و مدیریت دولتی به صورت کلی ۲۰ نفر دانشجو می‌پذیرد که حداکثر ۴ نفر برای هر رشته تحصیلی (۲ نفر روزانه و ۲ نفر نوبت دوم) پذیرفته می‌شوند.

جزئیات شرایط آزمون دکتری پژوهشگاه حوزه و دانشگاهسیدحسین مرتضوی

در ادامه مرتضوی، رئیس گروه تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه داوطلبین باید مدرک‌ کارشناسی و یا کارشناسی ارشد مرتبط داشته باشند، گفت: داوطلبین باید طلبه نیز باشند، دارندگان مدرک کارشناسی می‌بایست مدرک سطح سه حوزه را اخذ کرده باشند؛ داوطلبانی که پایان‌نامه آنها در سطح سه حوزه با موضوع مرتبط باشد و یا دارندگان سطح سه حوزه که سابقه آموزشی و پژوهشی مرتبط دارند ولی مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد مرتبط ندارند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند اما در گزینش نهایی، در اولویت دوم پذیرش قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان شاغل به تحصیل در صورت ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۲ می‌توانند در آزمون شرکت کنند، گفت: افرادی که تمایل دارند در این آزمون شرکت کنند، باید مدرک آن‌ها مرتبط باشد، یعنی مدرک آن‌ها در یکی از گرایش‌های علوم اقتصادی، علوم اجتماعی، روان‌شناسی، علوم تربیتی و مدیریت که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، باشد.

مرتضوی یادآور شد: سؤالات آزمون به صورت تشریحی و در نوبت صبح و عصر روز ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲، زیر نظر نماینده سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود؛ داوطلبان محترم جهت اطلاع از شرایط ثبت‌نام و ارسال مدارک خود به آدرس www.rihu.ac.ir مراجعه کنند.

کلید واژه ها: پذیرش دانشجو پذیرش دکتری آزمون اختصاصی طلاب دکتری 1402

آخرین ویرایش۱۴ مرداد ۱۴۰۲

نظر شما :