سخنرانی استاد روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در همایش بین المللی دانشگاه حمد بن خلیفه قطر

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰ کد : ۳۸۲۸۰ اخبار
تعداد بازدید:۸۵۸
سخنرانی استاد روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در همایش بین المللی دانشگاه حمد بن خلیفه قطر


به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از مرکز همکاری های علمی ملی و بین المللی؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی، استاد گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در کنفرانس بین المللی با عنوان: «ارتقاء و توسعه کاربرد بالینی روان شناسی اسلامی از طریق آموزش و پژوهش»، که توسط دانشکده علوم اسلامی دانشگاه حمد بن خلیفه کشور قطر برگزار شده است، حضور یافته و مقاله خود با موضوع: «رشته دانشگاهی روان شناسی اسلامی: ابتکاری در آموزش در تحصیلات تکمیلی ایران» را ارائه نمود.

این رویداد علمی از تاریخ 17 بهمن (6 فوریه) لغایت 20 بهمن (9 فوریه) سال 1402 (2024 میلادی) برگزار شد و 25 مقاله توسط متخصصان روان شناسی اسلامی از کشورهای مختلف از جمله: استرالیا، ترکیه، مالزی، آمریکا، پاکستان، هند، انگلستان و ... در آن رویداد علمی ارائه شد. مقاله دکتر مسعود آذربایجانی تنها مقاله پذیرفته شده توسط کمیته علمی کنفرانس از ایران بود.

در جریان برگزاری این کنفرانس، دکتر مسعود آذربایجانی با سایر اساتید و متخصصان حاضر در آن رویداد دیدار نموده و همکاری میان متخصصان روان شناسی اسلامی در سطح منطقه و بین الملل از طریق ایجاد شبکه اختصاصی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

دکتر آذربایجانی با رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه حمد بن خلیفه قطر دیدار کرد و ضمن معرفی مأموریت، فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بر ضرورت توسعه تعاملات و همکاری های میان طرفین با هدف ارتقاء جایگاه دانش روان شناسی اسلامی در سطح جهانی و سایر علوم انسانی و اجتماعی مشترک فعالیت های دو طرف با رویکرد اسلامی تأکید نمود.

رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه حمد بن خلیفه قطر نیز از ایجاد ارتباطات علمی آکادمیک میان آن دانشگاه و پژوهشگاه استقبال نموده و پیشنهاد هماهنگی برگزاری جلسه ای مشترک میان مسئولان دانشگاه و پژوهشگاه با هدف آشنایی با رویکردهای طرفین در زمینه های موردعلاقه، شناسایی ظرفیت های همکاری و برنامه ریزی جهت اجرای آنها و تنطیم پیش نویس یادداشت تفاهم را ارائه نمودند.

دکتر مسعود آذربایجانی در روز پایانی حضور در کشور قطر، ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه، با رایزن فرهنگی ایران نیز دیدار نمودند. حضور آثار پژوهشگاه در نمایشگاه های بین المللی کتاب در کشور قطر و حمایت رایزنی از معرفی آن آثار در جامعه علمی کشور قطر و همکاری پژوهشگاه در اجرای دو پروژه پژوهشی مورد نیاز آن رایزنی با موضوعات مرتبط با ایرانیان مقیم قطر از مهمترین توافقات صورت پذیرفته در آن جلسه بود.

 

 

کلید واژه ها: همکاری علمی بین المللی قطر دکتر مسعود آذربایجانی گروه روانشناسی روان‌شناسی اسلامی

آخرین ویرایش۲۳ بهمن ۱۴۰۲

نظر شما :