پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجوی دکتری می‌پذیرد

۱۹ تیر ۱۴۰۳ | ۲۰:۴۵ کد : ۳۸۴۳۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۸۸
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه براساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان طلاب برادر، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در مقطع دکتری رشته‌های اقتصاد اسلامی، جامعه‌شناسی فرهنگی، علوم قرآنی و مدیریت دولتی، دانشجو می‌پذیرد.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجوی دکتری می‌پذیرد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نظر به اهمیت و ضرورت تربیت استادان و پژوهشگران متعهد و تأمین کادر هیئت علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی متعهد و کارآمد، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری براساس مجوز وزارت عتف از میان طلاب برادر، برای سال تحصیلی 1404-1403 در مقطع دکتری رشته‌های اقتصاد اسلامی، جامعه‌شناسی فرهنگی، علوم قرآنی و مدیریت دولتی دانشجو می‌پذیرد.

شرایط اختصاصی برای شرکت در آزمون دکتری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شامل دارا بودن حداقل مدرک‌ کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش‌های علوم اقتصادی، علوم اجتماعی، علوم قرآنی و مدیریت که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد، است و دارندگان مدرک کارشناسی نیز می‌بایست مدرک سطح سه حوزه را اخذ کرده باشند و یا تا پایان شهریور 1403 موفق به اخذ آن شوند.

به علاوه داوطلبانی که پایان‌نامه آنها در سطح سه حوزه با موضوع مرتبط باشد و یا دارندگان سطح سه حوزه که سابقه آموزشی و پژوهشی مرتبط دارند ولی مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد مرتبط ندارند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند اما در گزینش نهایی، در اولویت دوم پذیرش قرار دارند. هم‌چنین داوطلبان شاغل به تحصیل در صورت ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ 31/6/1403 می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

لازم به ذکر است داوطلبانی که مدرک دانشگاهی آنها از دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، دانشگاه شهید ﻣﻄﻬﺮی، دانشگاه قرآن و حدیث و دانشگاه امام صادق(ع) است می‌توانند در آزمون شرکت کنند، بدیهی است که پذیرش داوطلبان از دانشگاه‌های فوق‌الذکر منوط به اخذ مجوز پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از شورای گسترش آموزش عالی است.

این آزمون کتبی بوده و سؤالات به صورت تشریحی می‌باشد، سؤالات از منابع اعلام شده در دفترچه راهنما طرح شده و 60 درصد از نمره کل را شامل می‌شود و آزمون نیز زیر نظر نماینده سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. مصاحبه علمی هم 40 درصد آزمون کل را شامل می‌شود و بخشی از نمره مصاحبه علمی، به بررسی سوابق پژوهشی و بخشی دیگر پاسخ به سؤالات اساتید است. 

شیوه پذیرش دانشجو در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با توجه به آیین نامه جدید پذیرش دانشجو در مراکز پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت اسـتادمحـوری عنوان شده است.  در این روش دانشجو پس از شرکت در آزمون ورودی و پذیرش برای مصاحبه، می بایست از بین موضوعاتی که مشخص شده یک موضوع را به عنوان رساله دکتری انتخاب و در جلسه مصاحبه پیرامون آن بحث کند. استادی که این موضوع را پیشنهاد داده به عنوان استاد راهنما در جلسه مصاحبه حضور دارد. موضوعات به همراه نام اساتید در سایت پژوهشگاه بارگزاری خواهد شد.

ظرفیت پذیرش این آزمون حداکثر 5 نفر برای هر رشته تحصیلی است و آزمون کتبی نیز روز جمعه 23 شهریورماه 1403 در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در پردیسان قم برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است داوطلبان جهت ثبت‌نام و ارسال مدارک باید تا تاریخ 5 شهریور ماه 1403 به آدرس https://rihu.ac.ir/fa/page/276  مراجعه کنند.

کد تحریریه : ۹۶۳

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پذیرش دکتری آزمون اختصاصی دکتری 1403

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۴۰۳

نظر شما :