در فرایند ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

فصلنامه تربیت اسلامی رتبه «الف» را کسب کرد.

فصلنامه تربیت اسلامی گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در فرایند ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به رتبه «الف» دست پیدا کرد.
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۳ کد : ۳۷۱۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۹۴
فصلنامه تربیت اسلامی از سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرده و تا کنون ۱۵ دوره زیر نظر گروه علوم تربیتی به چاپ رسیده است و در سال جاری توانست به رتبه الف در فرایند ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دست پیدا کند.
فصلنامه تربیت اسلامی رتبه «الف» را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این فصلنامه که مهمترین اهداف این فصلنامه انتشار تحقیقات انجام‌شده در زمینه‌ تربیت اسلامی، اطلاع‌رسانی علمی، فراهم آوردن زمینه برای تبادل نظر و تضارب آرای متفکران و محققان این رشته، فراهم آوردن زمینه برای تولید علم و اندیشه و نظریه‌پردازی در این زمینه و آماده کردن زمینه‌ مناسب برای رشد و ارتقای هرچه بیشتر آموزش و پرورش رسمی کشور در راستای تطابق بیشتر با تعلیم و تربیت اسلامی است. 
موضوعاتی نظیر: فلسفه‌ تعلیم و تربیت اسلامی، مکتب‌ها و رویکردها در تعلیم و تربیت اسلامی، فقه تربیتی، مبانی، اصول و روش‌های تعلیم و تربیت اسلامی، تاریخ تعلیم و تربیت اسلامی، آرای و اندیشه‌های تربیتی متفکران مسلمان، مدیریت آموزشی، برنامه‌ریزی درسی و آموزشی، روان‌شناسی تربیتی با نگاه اسلامی، مباحث تطبیقی، حیطه‌ها و ابعاد تعلیم و تربیت در اسلام، تربیت اعتقادی، تربیت عبادی، تربیت اخلاقی، تربیت جنسی، تربیت سیاسی، روش‌شناسی تحقیق در تربیت اسلامی و بررسی جنبه‌های مختلف آموزش و پرورش رسمی با دیدگاه اسلامی از موضوعات مورد توجه فصلنامه «تربیت اسلامی»است.
شایان ذکر است دوره انتشار این نشریه تخصصی از پاییز سال 98 با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو فصلنامه به فصلنامه تغییر یافت. 
مقالات فصلنامه تربیت اسلامی در پایگاه های زیر نمایه می شود:
http://www.doaj.org/publisher
http://islamicedu.rihu.ac.ir
http://www.bit.ly/1ipwhtd

http://www.jgateplus.com/hom
http://www.noormags.com

 

کلید واژه ها: نشریه علمی پژوهشی فصلنامه تربیت اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گروه علوم تربیتی

آخرین ویرایش۱۶ شهریور ۱۳۹۹

نظر شما :