تربیت معلمان کارآمد رسالت دانشگاه فرهنگیان است

۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۴ کد : ۳۷۴۸۸ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۱
عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان به دنبال تربیت معلمان کارآمدی است که ایمان در آن ها شکل گرفته و از حوزه ایمان وارد حوزه تغییر رفتار و پرورش افراد شوند.
تربیت معلمان کارآمد رسالت دانشگاه فرهنگیان است

به گزارش خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام دکتر محمود نوذری قبل از ظهر دوشنبه 14 تیرماه در آیین رونمایی از پنج کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اجرایی کردن ماده 23 دانشگاه فرهنگیان ذیل دو تبصره افزود: تمام برنامه ریزی های درسی در این دانشگاه باید مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی باشد و همچنین از 36 واحد درسی، 19 واحد مربوط به تعلیم و تربیت اسلامی و 16 واحد مربوط به معارف اسلامی است.
عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در خصوص فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان افزود: در تعلیم و تربیت اسلامی گفته می شود که یادگیری زمانی رخ می دهد که نخست انسان به حقیقت رابطه خود و خدا پی ببرد و دوم ارزش گذاری و پذیرش انجام گیرد و سوم نیز اظهار ایمان و ظهور آن در عمل است.
وی بیان کرد: رسالت دانشگاه تولید دانشی است که بتواند به کشف حقیقت رابطه خود و خدا، ارزش گذاری و پذیرش و اظهار و شکل گیری ایمان کمک کند.
دبیر پروژه تدوین کتاب های درسی ویژه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان به دنبال تربیت معلمان کارآمدی است که ایمان در آن ها شکل گرفته و از حوزه ایمان وارد حوزه تغییر رفتار و پرورش افراد شوند.
حجت الاسلام نوذری ابراز کرد: این حساسیت وجود دارد که کتب تالیف شده توسط افرادی باشد که مایه های فکری اسلامی داشته باشد و سعی شده از بهترین مولفان برای تدوین آن ها انتخاب شود.

 

کلید واژه ها: دکتر محمود نوذری گروه علوم تربیتی کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان

آخرین ویرایش۱۶ تیر ۱۴۰۰

نظر شما :