۱۰۵ اثر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به ۱۲ زبان منتشر شده است

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۰:۰۴ کد : ۳۷۵۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۹۷۶
معاون اموزش، پژوهش و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: ۹۰ اثر پژوهشگاه در گذشته به ۱۲ زبان زنده دنیا منتشر شده بود که اکنون با انتشار کتب جدید به ۱۰۵ اثر رسیده است.
۱۰۵ اثر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به ۱۲ زبان منتشر شده است

مجید کافی در گفتگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در خصوص مهم ترین اقدامات انجام گرفته طی سال های ۹۸ و ۹۹ توسط این نهاد افزود: یکی از اقدامات انجام گرفته تمرکززدایی از فعالیت های پژوهشی در سطح پژوهشگاه و واگذاری به پژوهشکده های تابعه بوده است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات ترفیع اعضای هیئت علمی افزود: جلسات کرسی ترویجی در سطح پژوهشگاه ها تعریف شده و در حال برگزاری است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای تنوع بخشی به آثار پژوهشگاه افزود: آثار این پژوهشگاه در گذشته به صورت کتاب و مقاله بود اما در راستای تنوع بخشیدن به آثار به انتشار الکترونیکی آن ها نیز اقدام شده است.
وی ادامه داد: نزدیک به ۵۰ کتاب پژوهشگاه به صورت الکترونیک در سایت پژوهان منتشر می شود.
کافی بیان کرد: سیاست گذاری لازم جهت اشتراک کتب صوتی انجام گرفته که در صورت استقبال، کتب صوتی بیشتری منتشر می شود.
وی گفت: فصول برخی از کتب به صورت جداگانه ارائه شده تا مخاطبانی که تنها به بخشی از کتاب نیازمندند، بتوانند به صورت الکترونیک از خدمات لازم بهره مند شود.
وی ابراز کرد: انتشار برخی از کتب به صورت پاورپوینت جهت استفاده علاقه مندان از دیگر اقدامات انجام گرفته است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: چاپ 6 نشریه توسط پژوهشگاه بسیار هزینه بر بود اما از سال ۹۸ همه اقدامات اجرایی مجلات به بخش خصوصی واگذار شد و بخشی از هزینه های چاپ و نشر نیز از صاحب مقاله دریافت می شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش فناوری افزود: بروز کردن سرورهای پژوهشگاه از مهم ترین اقدامات در این حوزه بوده که با هزینه بالایی انجام گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری بسیاری از جلسات به صورت ویدئو کنفرانس تصریح کرد: سه سالن مجهز در استان قم و یک سالن در تهران فعال است.
کافی با اشاره به بروزرسانی تمامی نرم افزارها و سامانه های پژوهشگاه طی ۲ سال گذشته افزود: تمامی فرآیند آموزشی در سایت آموزش توسط سامانه های بروز، انجام می شود.
وی در خصوص تجاری سازی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: با مراکز و سازمان های بسیاری تفاهم نامه منعقد شده و بخش عظیمی به مرحله قرارداد رسیده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره دکتری توسط واحد آموزش پژوهشگاه موفق شده طی ۲ سال گذشته افزود: دوره دکتری برای برادران در رشته های روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت و اقتصاد و برای خواهران در رشته های جامعه شناسی، روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت برگزار می‌شود.
معاون پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: مجوز برگزاری آموزش های تخصصی، آزاد و بین الملل طی ۲ سال گذشته دریافت شده است.
وی با اشاره به برگزاری کنفرانس های بین المللی در سطوح بالا افزود: در بخش بین الملل پیگیری لازم برای ترجمه برخی آثار به زبان های غیر فارسی انجام گرفته و ۱۵ اثر به زبان های آلمانی، انگلیسی، مالایایی و هندی ترجمه شده است.
وی ادامه داد: در گذشته ۹۰ اثر پژوهشگاه به ۱۲ زبان زنده دنیا منتشر شده بود که اکنون به ۱۰۵ اثر رسیده است.
کافی بیان کرد: انعقاد ۲ طرح نامه در راستای برگزاری نشست های علمی با اندیشمندان غیر ایرانی در خارج از کشور از دیگر اقدامات انجام گرفته بوده است.
وی گفت: در سال های ۹۸ و ۹۹ رتبه فعالیت های بین المللی پژوهشگاه از رتبه ۱۷ به رتبه پنج ارتقا یافت.
وی با اشاره به تشکیل شورای بین الملل پژوهشگاه افزود: تصویب جایگاه این شورا توسط هیئت امنای پژوهشگاه، موجب ارتقای برنامه های بین المللی شود.
معاون اموزش، پژوهش و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: اقدامات پژوهشی از حوزه فعالیت های درون دانشگاهی خارج شده و بحث کنترل اعتیاد و طلاق در استان هرمزگان طی سه سال انجام و نتایج خوبی ارائه شد.
وی با اشاره به اجرای طرح دفتر تسهیل گری امین اباد قم طی دو سال افزود: هفت هزار خانوار تحت پوشش این طرح قرار گرفته و مشکلات آن ها بررسی و هماهنگی لازم جهت رفع مشکلات انجام شده است.
عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به دایر شدن مرکز مشاوره خانواده در کنار پژوهشگاه تصریح کرد: این مرکز روزانه به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره ای ارائه می دهد و کارگاه های مشاوره با رویکرد معنویت گرایی برگزار می شود.
کافی عنوان کرد: پژوهشکده همکاری علمی حوزه و دانشگاه طی سال های اخیر در تهران با چهار گروه ارتباطات، آینده پژوهی، دانشگاه پژوهش های اسلامی و همکاری های علمی حوزه و دانشگاه راه اندازی شده است.
وی گفت: با بررسی انجام گرفته مشخص شد که هر عضو هیئت علمی مدیریت چند پروژه را بر عهده داشته و با چندین پژوهشگر در ارتباط باشد که این امر تحول خوبی در زمینه پژوهش ایجاد کرده است.

کد تحریریه : ۱۱۱

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه معاون اموزش، پژوهش و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مشاوره اندیشمندان غیر ایرانی اعتیاد طلاق

آخرین ویرایش۱۲ مرداد ۱۴۰۰

نظر شما :