برگزاری سه رویداد مهم توسط معاونت پژوهش، آموزش و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۳ کد : ۳۷۷۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۰۷
معاونت پژوهش، آموزش و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه امسال سه رویداد مهم شامل نشست بزرگداشت دکتر احمد احمدی، نشست بزرگداشت روز حوزه و دانشگاه و جشنواره دوسالانه کتاب علوم‌ انسانی با رویکرد علوم اسلامی را برگزار می‌کند.
برگزاری سه رویداد مهم توسط معاونت پژوهش، آموزش و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر مجید کافی معاون پژوهشی، آموزشی و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگویی به تشریح اهم برنامه‌های این معاونت در سال 1401 پرداخت و بیان کرد: معاونت پژوهش، آموزش و فناوری پژوهشگاه در سال 1401 سه برنامه برجسته و مهم که برای اولین بار برگزار می‌شوند را پیگیری می‌کند. 
وی گفت: اولین رویداد، نشستی است که در بزرگداشت دکتر احمد احمدی فیلسوف معاصر و رئیس فقید سازمان سمت، به عنوان نمادی از موضوع همکاری حوزه و دانشگاه در تاریخ چهارشنبه 18 خرداد ماه از ساعت 10 تا 13 برگزار می‌شود. در این نشست اساتید حوزوی و دانشگاهی در بحث بررسی ابعاد مختلف نقش دکتر احمدی در موضوع همکاری حوزه و دانشگاه صحبت خواهند کرد، علاقمندان می‌توانند به صورت حضوری در محل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و به صورت مجازی از طریق پیوند https://vc.rihu.ac.ir/ch/ahmadi  در این نشست حضور پیدا کنند.
دکتر کافی ادامه داد: رویداد بعدی در روز 27 آذرماه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود که شامل نشستی یک روز در بحث ظرفیت‌شناسی حوزه و دانشگاه در حل مسائل کشوراست؛ برای حضور در این رویداد از صاحب‌نظران بین‌الملل و داخلی دعوت شده است و مواد و راهکارهای استخراج شده از این نشست طبق درخواست قبلی وزرات کشور، به صورت یک یادداشت در اختیار مراجع مرتبط و ذی‌صلاح قرار می‌گیرد.
معاون پژوهش، آموزش و فناوری پژوهشگاه تصریح کرد: رویداد سوم، برنامه دوسالانه کتاب علوم‌ انسانی با رویکرد علوم اسلامی است و نوعی جشنواره به حساب می‌آید، در این رویداد که در زمستان 1401 برگزار می‌شود برای اعضای هیئت‌علمی و استادانی که در این زمینه کار تحقیقی دارند، فراخوان برگزار و با دریافت و ارزیابی آثار؛ برگزیدگان، آثار شایسته و قابل تحسین معرفی می‌شوند؛ لازم به ذکر است چهار محور رویداد امسال شامل کتاب‌های منتشر شده، آماده چاپ، طرح‌نامه‌های تنظیم شده و نیز ایده‌هایی از علوم انسانی با رویکرد اسلامی که به فناوری و فن‌بازار تبدیل شده است می‌باشد، هم‌چنین در نظر داریم در سال‌های بعد به آثار این حوزه در سطح بین‌الملل و به زبان‌های دیگر هم پرداخته شود و در نوبت‌های بعدی نیز پایان‌نامه‌ها و رساله‌های سطح چهار حوزه و دکتری دانشگاه‎ها و نیز مقالات به این موارد اضافه می‌شود.

کد تحریریه : ۹۶

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه معاون اموزش، پژوهش و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دکتر احمد احمدی وحدت حوزه و دانشگاه دکتر مجید کافی

آخرین ویرایش۱۶ خرداد ۱۴۰۱

نظر شما :