تا پایان سالجاری:

۱۵۰ عنوان کتاب تجدید چاپ می شود/انتشار ۱۱ عنوان کتاب دانشگاه فرهنگیان

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۳ کد : ۳۷۵۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۹۸۴
مدیر انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تاکنون ۷۰ عنوان کتاب تجدید چاپ شده است، افزود: ۱۵۰ عنوان کتاب تا پایان سال تجدید چاپ خواهد شد.
۱۵۰ عنوان کتاب تجدید چاپ می شود/انتشار ۱۱ عنوان کتاب دانشگاه فرهنگیان

جواد گائینی در گفتگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دفتر همکاری حوزه و دانشگاه سال 1361 به فرمان امام خمینی(ره) جهت بازنگری کتب درسی رشته علوم انسانی تاسیس و فعالیت آن به مرور گسترده تر و به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تبدیل شد.
وی گفت: این پژوهشگاه یکی از اعضای فعال شورای تحول علوم انسانی است که در زمینه بازنگری کتب درسی به فعالیت می پردازد.
مدیر انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اکثر کتب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را کتب درسی تشکیل می دهند اما برخی از کتب نیز مربوط به رشته های علوم اسلامی هستند که در دانشگاه و حوزه های علمیه تدریس می شوند.
وی گفت: با توجه به پتانسیل بالای پژوهشگاه و تلاش برای تجاری سازی آن، با مراکز پژوهشی، فرهنگی و غیره رایزنی و کتب پژوهشگاه را به این مراکز معرفی کرده تا مورد استفاده آن ها قرار گیرد.
گائینی با بیان اینکه تاکنون بیش از 150 عنوان از کتب پژوهشگاه در مراکز آموزشی، دانشگاهی و حوزوی تدریس شده است، افزود: هر کتابی که توسط پژوهشگاه به چاپ می رسید به مرور بازاریابی شده و به مراکز مختلف جهت استفاده معرفی می شود.
وی بیان کرد: با توجه به تعطیلی نمایشگاه بین المللی کتاب به دلیل شیوع ویروس کرونا طی سال گذشته و همچنین رکود بازار نشر، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران، طی بهمن ماه سال گذشته نمایشگاه مجازی کتاب را برگزار کردند که پژوهشگاه در این نمایشگاه حضور فعال داشت و کتب ارائه شده مورد استقبال بسیاری واقع شد.
مدیر انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران طی ماه مبارک رمضان سالجاری،‌ نمایشگاه مجازی قرآن کریم را برگزار کردند که آثار پژوهشگاه در این نمایشگاه ارائه و مورد استقبال بسیاری واقع شد.
وی با بیان اینکه برخی از آثار پژوهشگاه که تجدید چاپ نداشت به صورت نشر الکترونیک منتشر شد، افزود: در حال حاضر 30 عنوان کتاب پژوهشگاه به صورت نشر الکترونیک در آمده و 10 عنوان دیگر نیز طی روزهای آینده به صورت الکترونیک منتشر می شود.
گائینی بیان کرد: پژوهشگاه با نرم افزار پژوهان و سمتا همکاری لازم را برای ارائه آثار الکترونیک دارد و لینک خرید آثار در سایت پژوهشگاه نیز ارائه می شود.
وی گفت: با توجه به احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید، به منظور دسترسی آسان به آثار پژوهشگاه و با هماهنگی اداره آماده سازی و چاپ پژوهشگاه، آثاری که نیاز بازار بوده، تامین شده تا کتب مورد نیاز دانشگاه ها را به موقع در اختیارشان قرار دهیم.
وی با اشاره به شرکت در نمایشگاه های استانی کتاب افزود: کتب تازه منتشر شده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به صورت مراسم رونمایی ارائه می شود.
مدیر انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: کتب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با موضوع خانواده در برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیما معرفی می شود.
وی گفت: 45 عنوان از آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای نخستین بار منتشر می شود اما تجدید چاپ با توجه به نیاز بازار انجام می گیرد.
گائینی با بیان اینکه تاکنون 70 عنوان کتاب تجدید چاپ شده است، افزود: 150 عنوان کتاب تا پایان سال تجدید چاپ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه طی تفاهم نامه با دانشگاه فرهنگیان، هفت عنوان کتاب این دانشگاه منتشر شده است، تصریح کرد: تا پایان سال چهار عنوان دیگر از کتب درسی این دانشگاه نیز منتشر می شود.

کد تحریریه : ۱۱۱

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه انتشارات جواد گائینی کتاب خانواده برنامه سیمای خانواده نمایشگاه کتاب دانشگاه فرهنگیان علوم انسانی مراکز پژوهشی نشر الکترونیک تجدید چاپ

آخرین ویرایش۲۳ مرداد ۱۴۰۰

نظر شما :