نویسنده کتاب چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی:

سواد رسانه ای برای دوری نوجوانان از فساد کافی نیست

۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۳ کد : ۳۷۵۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۹۸۵
نویسنده کتاب چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی گفت: برخی تصور می کنند که با سواد رسانه ای می توان نوجوانان را از فساد رسانه ها دور کرد در حالیکه کافی نیست.
سواد رسانه ای برای دوری نوجوانان از فساد کافی نیست

محمود سعیدی رضوانی در گفتگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در مصاحبه ای به مناسبت روز نوجوان در خصوص کتاب چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی افزود: در یک نگاه تربیت حاصل استدلال، اقناع ذهنی و به تعبیر عمومی امری حاصل از فرهنگ سازی است تا شناخت افراد تغییر یابد.
وی ادامه داد: چنانچه موضوع حجاب به عنوان یک مثال مورد بحث قرار گیرد، ممکن است فواید حجاب و مضرات بدحجابی برای قانع شدن افراد بیان شود، که این امر نگاهی خوب و در عین حال ناقص است زیرا تنها بر روی دانش، بینش و نگرش تکیه دارد در حالیکه انتظار می رود که به کنش برسد.
وی گفت: گویا یک معادله خطی وجود دارد که چنانچه دانش و بینش دادید، کنش تحویل میگیرد در حالیکه به ویژه در فضای جامعه ما، عامل هیجانات در پدید اوردن کنش ها، رفتارها و عمل افراد در بسیاری از موارد از دانش ها موثر تر است.
نویسنده کتاب چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی عنوان کرد: ما نمی توانیم در خصوص نیازهای جنسی افراد تصور کنیم که با استدلال، نصیحت و سخنان منطقی موفق می شویم.
وی گفت: در این کتاب به اقتصاد جنسی اشاره شده است که می گوید اگر شما هزینه رفتار جنسی مشروع را بالا و هزینه رفتار جنسی نامشروع را پایین آوردید در این صورت رفتار جنسی نامشروع در جامعه شایع می شود‌.
سعیدی رضوانی ابراز کرد: شناخت آثار گناه و نشان دادن ضررهای آن خوب است اما کافی نیست.
وی گفت: برخی تصور می کنند که با سواد رسانه ای می توان نوجوانان را از فساد رسانه ها دور کرد در حالیکه کافی نیست و در تربیت حداکثری باید عامل عدالت اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد‌.
وی عنوان کرد: در این کتاب ترسیم می کنیم که چنانچه تربیت حداقلی‌داشته باشیم با توجه به پیچیدگی ژرف فساد جنسی که به هزاران مساله مرتبط می شود، با استدلال، اقناع و فرهنگ سازی می توانیم آن را اجرا کنیم.
نویسنده کتاب چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی با اشاره به وجود پنج فصل در این کتاب افزود: فصل نخست تقلیل گرایی در تربیت و پیچیدگی امر جنسی، دوم تبیین عوامل موثر بر ایجاد و توسعه شبکه بازار اقتصاد جنسی، فصل سوم چالش های رسانه ای موثر در تربیت جنسی، فصل چهارم تاثیرات و آسیب های جهانی شدن در زیست جنسی و فصل پنجم وظایف و اختیارات نظام اسلامی درباره پوشش زنان است.
کتاب چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی (the challenge between minimal and maximal education in sexual matters) پائیز 1400 توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد منتشر و روانه بازار نشر شده است.

کد تحریریه : ۱۱۱

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نوجوان کتاب سواد رسانه ای نظام اسلامی تربیت جنسی

آخرین ویرایش۱۰ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :