کتاب بررسی تطبیقی آموزه توحید و شرک معرفی شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۶:۵۵ کد : ۳۷۶۵۱ اخبار
تعداد بازدید:۸۱۲
نویسنده کتاب بررسی تطبیقی آموزه توحید و شرک گفت: این کتاب در ۳۸۴ صفحه طی زمستان سالجاری به چاپ رسیده است.
کتاب بررسی تطبیقی آموزه توحید و شرک معرفی شد

فتح الله نجارزادگان در گفتگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار داشت: کتاب بررسی تطبیقی آموزه توحید و شرک متن درسی برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته تفسیر تطبیقی، کلام امامیه، علوم قرآن و حدیث و همچنین رشته های تفسیر تطبیقی و تفسیر موضوعی در مقطع سطح چهار حوزه های علمیه خواهران و برادران است.
وی ادامه داد: سایر پژوهشگران و محققان نیز می توانند از این کتاب استفاده کنند.
این نویسنده با بیان اینگه اساس تعالیم وحی یعنی قرآن بحث توحید است، افرود:  روح توحید در تمامی کتب آسمانی جاری است و هدف همه انبیا نیز احیای توحید و دور کردن انسان از شرک می باشد و در کتاب بررسی تطبیقی آموزه توحید و شرک به مقوله توحید و شرک پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه کتاب دارای پنج فصل است، تصریح کرد: از آنجایی که توحید و شرک دارای ابعاد گوناگونی می باشد در این کتاب در خصوص توحید و شرک ذاتی و صفاتی، ربوبی، الوهی و عبادی بحث شده و با نگاه تطبیقی به مقایسه میان دیدگاه اهل سنت و شیعه پرداخته است.
نجارزادگان بیان کرد: این کتاب در ۳۸۴ صفحه به چاپ رسیده و حاصل تلاش سه ساله می باشد که در زمستان سالجاری به چاپ رسیده است.
وی گفت: هدف اصلی از چاپ کتاب بررسی تطبیقی آموزه توحید و شرک، درک درست از مقوله توحید و شرک در قرآن و رفع اتهام شرک به این امت در خصوص توسل و شفاعت است.
وی با اشاره به اینکه این کتاب یک سلسله تفسیر تطبیقی است که فصل پنجم آن است، افزود: از سال ۱۳۸۵ تاکنون چهار کتاب قبل به چاپ رسیده و بعد از این کتاب نیز کتاب بررسی تطبیقی آموزه شفاعت و توسل و استغاثه از دیدگاه مفسران فریقین به چاپ رسیده است.
 

کد تحریریه : ۱۱۱

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب قرآن کریم تفسیر تطبیقی توحید

آخرین ویرایش۱۹ بهمن ۱۴۰۰

نظر شما :