معاون وزیر علوم:

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قطب ارتباط حوزه و دانشگاه است.

۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۳ کد : ۳۷۸۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۸۷۸
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قطب ارتباط حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است، گفت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می‌تواند نقش ویژه‌ای را در زیست بوم آموزش عالی کشور ایفا کند.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قطب ارتباط حوزه و دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم امروز 12 مهرماه با حضور در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن گفت‌وگو با رئیس و اعضا، از قسمت‌های مختلف پژوهشگاه بازدید کرد.
در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن بیان خیر مقدم به معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم و همراهان، اظهار کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به دلیل اینکه تنها مؤسسه‌ای است که حضرت امام خمینی(ره) ایده نشئت گرفتن این مؤسسه را به حوزه علمیه و دانشگاه اعلام و تأکید کردند که دانشگاهیان و حوزویان راجع به تعالی بخشی نهاد علم در جهت انسان سازی در تراز انقلاب اسلامی ایران تلاش کنند، از مصادیق بلد امین است؛ لذا متعالی‌ترین نقشی که نهاد علم می‌تواند در جهان امروز بازی کند ساختن ثروتمندترین منابع که همان منابع انسانی کشور است می‌باشد.
وی با بیان اینکه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ابتدا با عنوان دفتر همکاری حوزه و دانشگاه شروع به فعالیت کرد، گفت: امروزه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان یک نهاد همراه حوزه و دانشگاه شناخته شود.
دکتر حکیمیان با بیان اینکه ما امروزه فرآیند ایده حضرت امام(ره) را تا تجاری سازی پیش بردیم افزود: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یکی از سازمان‌های فناور و تجاری ساز جمهوری اسلامی است، محصولات، خدمات و اقدامات ما حاکی از این موضوع است.
وی با اشاره به تهیه 600 متن علمی و کمک علمی برای دانشگاه‌ها توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر 160 متن ما به عنوان متن رسمی دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و نیز 80 عنوان علمی ما به 110 مورد و 13 زبان دنیا ترجمه شده است که تمام هزینه این ترجمه را مؤسسات خارج از کشور متقبل شدند.
دکتر حکیمیان افزود: پژوهشگاه تحت عنوان شرکت نوید بخش رهایی به مدت سه سال در استان هرمزگان فعالیت داشته و نیز مسئله طلاق و اعتیاد را به صورت پایلوت برای اجرا در سطح کشور طراحی کرد؛ هم‌چنین در طرح تسهیلگری امین آباد در طول سه سال 7 هزار خانواده با 21 هزار نفر جمعیت را در حاشیه شهر قم تحت پوشش دارد و امروز تنها مجموعه وزارت خانه هستیم که با همکاری وزارت کشور تمام مسائل حاشیه نشینی کشور اعم از اقتصاد، روانشناسی و جامعه شناسی حاشیه نشینی را تحت پوشش داریم و ضمن انجام کار اجرایی در راستای پشتیبانی از حاکمیت برای رفع معضلات قدم برمی‌داریم.
ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به مراقبت معنوی شرکت نوید نیایش سلامت گفت: مجموعه نوید نیایش موضوع مراقبت معنوی که موضوع روز دنیا است را نیز در بحث روانشناسی دنبال می‌کند.
وی در ادامه به همکاری‌ها با دانشگاه فرهنگیان در تولید متن درسی این دانشگاه اشاره و بیان کرد: این مسائل و برطرف کردن نیاز یکی از اصلی‌ترین دانشگاه‌های کشور نوعی فناوری است.
دکتر حکیمیان با اشاره به فعالیت کلینیک مشاوره خانواده پژوهشگاه ادامه داد: از این کلینیک نه تنها دانشجویان دکتری پژوهشگاه در حوزه آموزش بهره‌مند می‌شوند، بلکه بین 13 تا 15 نوع کارگاه برای سراسر کشور برگزار و مدرک رسمی با تأیید سه نهاد نیز صادر می‌شود، ضمن اینکه به مردم هم خدمات رسانی می‌کنیم.
ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار کرد: مجموعه علمی ما از این جهت که از 52 عضو هیئت علمی آن، 42 نفر هم دانش آموخته حوزه وهم دانش آموخته دانشگاه هستند، سرآمد در کشور است.
وی خطاب به معاون فناوری وزیر علوم گفت: ما نیازمند حمایت‌های شما در جهت فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه در جهت خدمات رسانی به مردم و اشتغال‌زایی هستیم، ضمن اینکه امیدواریم با سازو کارهایی، سیاست گذاری‌ها تابع یک نظام واحد باشد.
دکتر حکیمیان افزود: دلیل مظلومیت ملت ما این است در بخش علوم انسانی اسلامی ضعیف عمل کردیم، دشمن از انسان‌های متعالی می‌ترسد و می‌داند این انسان‌ها در هر شرایط به کشور خدمت می‌کنند.
در ادامه این دیدار دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه قطب ارتباط حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است گفت: پژوهشگاه می‌تواند نقش ویژه‌ای را در زیست بوم آموزش عالی کشور ایفا کند که بنده نیز پیشنهاداتی در این زمینه دارم و یکی از مباحثی که پژوهشگاه باید مدنظر قرار دهد نیازآفرینی است.
وی با بیان اینکه پژوهشگاه نیازهای واقعی جامعه را دنبال و به عنوان کارگزار عمل کند، افزود: در مجموعه پژوهشگاه، مرکز کارآفرینی و نوآفرینی و مرکز رشد ایجاد شود و ما نیز حمایت خواهیم کرد، هم‎چنین پژوهشگاه به دنبال برون سپاری و نیز مردمی سازی فناوری باشد، ضمن اینکه بحث متاورس و فضای مجازی را نیز در الویت قرار دهد.

کد تحریریه : ۹۶

کلید واژه ها: بازدید معاون فناوری وزیر علوم پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دکتر حکیمیان

آخرین ویرایش۱۲ مهر ۱۴۰۱

نظر شما :