در مراسم تکریم رئیس پیشین پژوهشگاه مطرح شد؛

تشریح عملکرد ۴ ساله ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۱۴ کد : ۳۸۰۲۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۵۷
رئیس پیشین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: افزایش درآمد پژوهشگاه، بهسازی و نوسازی مجموعه، تعمیق بخشی فعالیت‌های پژوهشگاه، تحقق رویکرد بین‌المللی و برگزاری همایش‌ها و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با ارگان‌های مختلف از اقدامات دوره ۴ ساله ریاست بر مجموعه بود.
تشریح عملکرد ۴ ساله ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در مراسم تودیع و معارفه رئوسای پیشین و جدید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که عصر امروز 18 اردیبهشت‌ماه در تالار بیان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد، دکتر علی محمد حکیمیان رئیس پیشین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: در سال 1397 بعد از بازنشستگی آقای نظری رئیس اسبق پژوهشگاه بنده با امضای 35 نفر از 45 نفر اعضای هیئت علمی و پیشنهاد و درخواست آیت‌الله اعرافی، ریاست پژوهشگاه را قبول کردم و چون سابقه معاونت پژوهشگاه  را داشتم، حضور در این جبهه علمی را پذیرفتم و در نهایت حکم به نام بنده زده شد.

وی افزود: افتخاری برای من بود که اکثریت مجموعه با تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، بنده را برای ریاست انتخاب کردند و با کمک خداوند توانستم در این امر موفق شوم و از همه همراهان در این راه و نیز وزیر علوم تشکر کرده و اذعان می‌کنم یکی از افراد شایسته و دارای الویت برای ریاست پژوهشگاه دکتر سعیدی روشن بودند.

دکتر حکیمیان گفت: بنده باید در شرایط تحریم و کمبود بودجه، مجموعه پژوهشگاه را اداره می‌کردم که این مسئله به سختی اتفاق می‌افتاد؛ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ردیف عمرانی نداشت اما در عین حال باید مجموعه را می‌ساختیم و تجهیز می‌کردیم، در هر صورت این امر اتفاق افتاد به طوری که امروز می‌توان هفت کنفرانس مجازی را همزمان در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار کرد.

رئیس سابق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در تشریح اقدامات دوران ریاست خود ادامه داد: ما در دوران ریاست بر مجموعه، درآمد آن را افزایش دادیم، بهسازی و ساخت ده هزار متر مربع حیاط و نماد مجموعه، تثبیت مالکیت دفتر تهران، رفع مشکل حقوقی قسمتی از زمین مجموعه، افزایش دوربین‌های مجموعه به 86 دوربین، تجهیز اتاق هیئت علمی، پرداخت کامل رفاهیات اعضا، نوسازی ساختمان مجموعه نیز از دیگر اقدامات در این دوران بود. در این دوره 4 ساله، ما قانونمندی را به طور کامل در مجموعه اجرا کردیم و درآمدهای مالی مجموعه را نیز افزایش دادیم.

دکتر حکیمیان در تشریح فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه بیان کرد: تعمیق بخشی فعالیت‌های پژوهشگاه، رویکرد بین‌المللی و کارآمدسازی سه اصل اساسی در فعالیت‌های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بود.

وی گفت: در بخش تعمیق بخشی، کرسی‌های علمی متعدد برگزار کردیم و در آنها به نظریه پردازی و نوآوری پرداختیم؛ در کاربردی سازی متون، 150 متن دانشگاهی تدوین و حدود 70 تفاهم نامه نیز اجرایی شد. همکاری با آموزش و پرورش و انعقاد قرارداد 3 میلیاردی نیز از دیگر اقدامات این دوران بود، هم‌چنین بیش از 40 طرح مشترک با حوزه علمیه در این 4 سال به انجام رسید.

دکتر حکیمیان افزود: در رویکرد بین‌المللی کردن پژوهشگاه، 7 همایش، 12 وبینار و 5 طرح بین‌المللی انجام و با ناشران بین‌المللی برای ترجمه بیش از 30 اثر از پژوهشگاه قرارداد امضا کردیم. به علاوه مجلات پژوهشگاه در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه سازی شد و نیز مجوز جذب دانشجوی خارجی را هم کسب کردیم. انعقاد تفاهم نامه سه جانبه در رابطه با حل مسائل حاشیه نشینی با وزارت علوم  و وزارت کشور از دیگر اقدامات مجموعه در 4 سال گذشته بود.

وی با تأکید بر اینکه این مجموعه بودجه آموزشی ندارد گفت: آموزش در مجموعه قبل از ریاست بنده تعطیل شده بود و با تلاش‌های انجام شده به مدت سه سال متوالی است که در مقطع دکتری پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

رئیس سابق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پایان از معاونین، رئوسای پژوهشکده‌ها، مدیران گروه و همه همکاران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در مدت 4 سال ریاست بر مجموعه تشکر و قدردانی کرد.
 

کد تحریریه : ۹۶۲

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وزیر علوم

آخرین ویرایش۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظر شما :