با حضور سردبیران نشریات

راهکارهای نمایه سازی بین المللی نشریات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بررسی شد

۲۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۸ کد : ۳۸۰۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۲۸
راهکارهای نمایه سازی بین المللی نشریات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بررسی شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دومین جلسه شورای سردبیران نشریات پژوهشگاه حوزه وه دانشگاه روز یکشنبه 25 تیرماه 1402 برگزار شد.

در ابتدای این نشست معاون پژوهش، آموزش و فناوری ضمن معرفی نشریات پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حال حاضر شش نشریه علمی پژوهشی فعال با عناوین «روش شناسی علم انسانی»، «جستارهای اقتصادی ایران»، «تربیت اسلامی»، «مطالعات اسلام و روان شناسی»،  «اسلام و مطالعات علوم اجتماعی»، «مطالعات دین، معنویت  و مدیریت»، یک نشریه مشترک، و یک نشریه در آستانه انتشار دارد.

دکتر سیدرضا حسینی یادآور شد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فرآیند نمایه سازی بین المللی نشریات علمی را آغاز کرده، گامهای موثری در این مسیر برداشته و در ادامه این راه بسیار مصمم است.

 

در ادامه این نشست که با حضور سردبیران نشریات علمی پژوهشگاه برگزار شد، دکتر مرتضی طاهری مشاور وزیر و عضو کمیته راهبردی نمایه سازی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در زمینه نمایه سازی و نمایانی نشریات علمی به سخنرانی پرداخت.


آشنایی با استانداردهای بین المللی موثر در نمایه سازی و رویت پذیری نشریات علمی، ارتقای کیفی و استانداردسازی نشریات پژوهشگاه، شاخصه ها و روش ها، ارزیابی و تحلیل نشریات پژوهشگاه، و همچنین بررسی و گزارش نقاط قوت و ضعف، الزامات ساختار و ارکان نشریات و راهکارهای ورود به پایگاه SCOPUS از محورهای سخنرانی دکتر طاهری بود.

 

کلید واژه ها: نشریات پژوهشگاه نشریات علمی سردبیران نمایه

آخرین ویرایش۲۵ تیر ۱۴۰۲

نظر شما :