نگاهی مختصر به کتاب «سیاست ‌پژوهی عفاف و حجاب در ایران»

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۳ کد : ۳۸۲۷۵ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۱
کتاب «سیاست ‌پژوهی عفاف و حجاب در ایران»، در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی جایزه اصلی بخش پژوهش‌های فرهنگ را از آن خود کرد، به همین مناسبت خبرنگار پژوهشگاه در گفت‌وگو با دکتر حسین بستان(نجفی) به معرفی این کتاب پرداخته است.
نگاهی مختصر به کتاب «سیاست ‌پژوهی عفاف و حجاب در ایران»

کتاب سیاست پژوهی عفاف و حجاب در ایرانبه گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «سیاست ‌پژوهی عفاف و حجاب در ایران»، در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی جایزه اصلی بخش پژوهش‌های فرهنگ را از آن خود کرد، به همین مناسبت خبرنگار پژوهشگاه در گفت‌وگو با دکتر حسین بستان(نجفی) به معرفی این کتاب پرداخته است.

دکتر حسین بستان(نجفی) در این گفت‌وگو بیان کرد: این کتاب بخشی از یک پروژه بود که از سوی جبهه فرهنگی عفاف و حجاب به ما محول شد و توافق کردیم این پروژه به انجام برسد، بخش اصلی آن یک بخش فقهی داشت که قرار شد مباحث مربوط به عفاف را در منابع دینی با روش فقهی بررسی کنیم و بعد براساس این مباحث وارد بحث بعدی که همان سیاست پژوهی است بشویم و از دل این مسائل، سند راهبردی در حوزه عفاف و حجاب استخراج شود. 

وی افزود: خروجی بخش اول پروژه به دلیل مفصل بودن در دو جلد کتاب آورده شد که یک جلد آن مربوط به بحث‌های فقهی حجاب با رویکرد فقه فردی و یک جلد هم مربوط به بحث عفاف با رویکرد فقه اجتماعی است؛ جلد سوم نیز مربوط به سیاست‌های عفاف و حجاب بود که خود آن شامل بخش‌هایی از قبیل نقد و بررسی اجمالی سیاست‌های پیشین عفاف و حجاب و نیز پیشنهادهای جدیدی در این حوزه برای سیاست گذاران است.

دکتر بستان تصریح کرد: در واقع مخاطب این طرح، سیاست گذاران فرهنگی بودند و در بخش‌های مختلف تربیتی، تعلیمی، حمایتی، قضایی و قانونی پیشنهادات راهبردی برای آنان مطرح شد و مسئولین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی تشخیص دادند که این کتاب، کار مؤثری بوده و برگزیده شد.

نویسنده کتاب سیاست‌پژوهی عفاف و حجاب در ایران در پایان اظهار کرد: بعد از این سه جلد نیز، یک سند که نتیجه پروژه و خلاصه این سه جلد بود، در 60 صفحه منتشر شده است.
 

کد تحریریه : ۹۶۳

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب کتاب برگزیده کتاب «سیاست ‌پژوهی عفاف و حجاب در ایران» دکتر بستان نجفی

آخرین ویرایش۱۷ بهمن ۱۴۰۲

نظر شما :