بررسی کتاب مبانی و روش تفسیر تطبیقی در کتاب «جریان‌شناسی تفسیر تطبیقی»

۰۸ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۸ کد : ۳۸۴۶۳ اخبار
تعداد بازدید:۶۷
تفسیر تطبیقی به‌ مثابه گونه‌های نوظهور در حوزه تفسیر، پیش از هرچیز، نیازمند بررسی معرفت‌شناختی و روش‌شناسی است؛ کتاب «جریان‌شناسی تفسیر تطبیقی»، به‌ قلم انسیه عسکری تلاش کرده این امر را تحقق بخشد.
بررسی کتاب مبانی و روش تفسیر تطبیقی در کتاب «جریان‌شناسی تفسیر تطبیقی»

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تفسیر تطبیقی به‌ مثابه گونه‌های نوظهور در حوزه تفسیر، پیش از هرچیز، نیازمند بررسی معرفت‌شناختی و روش‌شناسی است؛ کتاب «جریان‌شناسی تفسیر تطبیقی»، به‌ قلم انسیه عسکری عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) که توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زیور طبع آراسته شده است تلاش کرده این امر را تحقق بخشد.

بدین‌منظور ابتدا به سراغ تلقی تفسیرپژوهان از تفسیر تطبیقی رفته و آن‌ها را با معیارهای معرفتی و هرمونتیکی ارزیابی می‌کند و بدین نتیجه می‌رسد که تنها نقطه تمرکز و اشتراک این تلقی‌ها، مؤلفه مقایسه است وگرنه در خصوص هدف، متعلق و جهت مقایسه آن چنان تشتت وجود دارد که نمی‌توان با تکیه بر این تلقی‌ها، مرز تفسیر تطبیقی را از سایر گونه‌های تفسیری یا حتی از غیر تفسیر متمایز کرد.

این کتاب، از میان تلقی‌های مختلف، «مقایسه دیدگاه‌های تفسیری» را سازگارترین تلقی با اهداف این‌گونه تفسیری دانسته و بر اساس آن، به بررسی مبانی، رهیافت‌ها و روش تفسیر تطبیقی پرداخته تا بتواند گامی در جهت تعمیق و توسعه کوشش‌های انجام شده در باب این‌گونه تفسیری بردارد.

علاقه‌مندان برای خرید و سفارش این کتاب با قیمت مناسب، می‌توانند به آدرس https://rihu.ac.ir/fa/book/36664 مراجعه کنند.

کد تحریریه : ۹۶۳

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تفسیر تطبیقی کتاب «جریان‌شناسی تفسیر تطبیقی» معرفی کتاب

آخرین ویرایش۱۰ شهریور ۱۴۰۳

نظر شما :