مراسم رونمائی از درسنامه‌های قرآنی برگزار خواهد شد

۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۰ کد : ۳۶۹۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۶۷۰
پژوهشگاه حوزه و انشگاه با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می کند

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مراسم رونمایی از درسنامه‌های قرآنی منتشر شده روز چهارشنبه 27 شهریور از ساعت 9 الی 14:30 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار می­ شود.

 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و «مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور» در راستای مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف ساماندهی و تدوین کتب و محتوای آموزشی درسی برای مراکز دانشگاهی مجری رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی در اواخر سال 1395 همکاری علمی‌ای را آغاز کردند. این همکاری در قالب انعقاد قرارداد تدوین 21 عنوان درسنامه قرآنی تبلور یافت و برای اجرایی کردن قرارداد یادشده دبیرخانه‌ای با عنوان «کارویژه تدوین درسنامه‌های قرآنی» در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تشکیل شد.

این مجموعه آثار براساس سرفصل های مصوب علوم قرآنی در قالب مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور که هر دو از مراکز زیر مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری است طراحی و تدوین شده است.

مراسم رونمائی از این آثار از ساعت 9 الی 14:30 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم واقع در پردیسان، ابتدای بلوار دانشگاه، ساختمان دانشکده علوم انسانی، طبقه سوم، تالار امام خمینی(ره) و با حضور مولفین ، ناظرین طرح ها و مدیران مرتبط مراکز آموزشی و پژوهشی استان  برگزار می­ شود.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گروه قرآن پژوهی علوم قرآنی ۳ روش‌های تفسیری تاریخ کتابت قرآن و قرائات (تاریخ قرآن) علوم قرآنی‌۲ (اعجاز، تحریف ناپذیری) تفسیر ساختاری قرآن کریم مفردات قرآن درسنامه

آخرین ویرایش۲۵ شهریور ۱۳۹۸

نظر شما :