نقش دین در خانواده از قبل از ازدواج تا بعد از درمان مورد بررسی قرار می گیرد

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۶ کد : ۳۷۶۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۲۷
مدیر پنل روانشناسی کنفرانس بین المللی یافته های نوین در مناسبات دین و خانواده با اشاره به ارائه ۱۲ مقاله در پنل روانشناسی افزود: در مقالات سعی شده نقش دین در خانواده را از قبل ازدواج تا بعد از درمان مورد بررسی قرار داد.
نقش دین در خانواده از قبل از ازدواج تا بعد از درمان مورد بررسی قرار می گیرد

محمدرضا سالاری فرد در گفتگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی  های یافته های نوین در مناسبات دین و خانواده در روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه افزود: پنل روانشناسی روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه برگزار و ۱۲ مقاله و سخنرانی ارائه می شود.
وی بیان کرد: پنل روانشناسی به دنبال این است که مسائل روانشناختی که در مناسبات خانواده و دین وجود دارد، را تحلیل کند و نشان دهد که چگونه دین با رویکرد روانشناختی می تواند مسائل خانواده را حل و آن را ارتقا دهد.
مدیر پنل روانشناسی کنفرانس بین المللی یافته های نوین در مناسبات دین و خانواده گفت: در مقالات سعی شده این نقش را از قبل ازدواج تا بعد از درمان مورد بررسی قرار داد.
وی ابراز کرد: در یکی از مباحث می آید که دین چگونه می تواند قبل از ازدواج در مسائل تاثیرگذار باشد و بررسی می شود که دین قبل از ازدواج می تواند از وجود روابط ناسالم جلوگیری کند.
سالاری فرد گفت: برای جلوگیری از بروز آسیب در روابط قبل از ازدواج تکنیک های مختلفی وجود دارد که دین می تواند در آن ها تاثیرگذار باشد و با ترویج ازدواج و ارزش گذاری برای آن می توان این روابط ناسالم را اصلاح کرد.
وی عنوان کرد: در زمینه روابط همسران دو مولفه در این تحقیق تاکید شده که نخست بحث روابط عاطفی و جنسی همسران است و الگویی که دین می خواهد ارائه دهد، در این همایش مطرح می شود.
وی گفت: بحث کلیدی دیگر فرزندآوری و روابط والدین و فرزندان می باشد که مقاله ای خارجی است و پاسخ می دهد که چگونه دین می تواند در رفتار والدین تاثیر گذار باشد و یک مقاله داخلی دیگر نیز در خصوص فرزند آوری است.
مدیر پنل روانشناسی کنفرانس بین المللی یافته های نوین در مناسبات دین و خانواده با بیان اینکه سه سخنران خارجی در این کنفرانس مقالات خود را ارائه می دهند، افزود: در رابطه والدین و فرزندان ۲ مقاله نشان می دهد که دین چگونه می تواند مناسبات والدین و فرزندان را تقویت کند.
وی بیان کرد: در مقاله ای دیگر معتقد است که معنویت برای کارآمدی خانواده موثر است اما معنویت سالم مد نظر می باشد بنابرین مولفه های سلامت معنوی در روابط زوجین ارائه می شود.
وی گفت: در مقاله ای سلامت معنوی در روابط زوجین و در مقاله دیگر در خصوص اینکه دین چگونه در خانواده های مذهبی تاثیر می گذارد و در مقاله ای در خصوص اینکه در خانواده های مذهبی چگونه دین در خانواده تاثیرگذار است، سخن می گوید.
سالاری فرد عنوان کرد: در حوزه آسیب ها بحث روابط فرازناشویی و مقیاس آن با نگاه اسلام مورد بررسی قرار می گیرد.
وی گفت: سه سخنران در زمینه درمان مقاله ارائه می دهند و اینکه در حوزه درمان معنوی چگونه بر خانواده تاثیر بگذاریم.
وی ابراز کرد: در محور دیگر نشان می دهد که چگونه معنویت و دین در خانواده  درمانی تاثیر گذار است بنابرین رابطه دین و خانواده را با مناسبات روانشناختی در پنل ارائه می دهند.
سالاری فرد گفت: آسیب شناسی خانواده یکی از مواردی است که تنها به بحث روابط فرازناشویی می پردازد در حالیکه می تواند بسیار وسیع تر بررسی شود.

کد تحریریه : ۱۱۱

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مقاله بین المللی کنفرانس بین المللی یافته های نوین مناسبات دین و خانواده روان‌شناسی

آخرین ویرایش۱۷ اسفند ۱۴۰۰

نظر شما :