۱۰ و ۱۱ آذرماه:

کنفرانس بین المللی یافته ای مناسبات دین و خانواده برگزار می شود

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۳۶ کد : ۳۷۵۱۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۸۷
دبیر علمی کنفرانس بین المللی یافته ای مناسبات دین و خانواده زمان برگزاری این کنفرانس را ۱۰ و ۱۱ آذرماه عنوان کرد و افزود: مهلت ارسال چکیده تا ۱۵ شهریور ماه است.
کنفرانس بین المللی یافته ای مناسبات دین و خانواده برگزار می شود

حجت الاسلام حسین بستان در گفتگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی یافته های مناسبات دین و خانواده اظهار داشت: برنامه ریزی های اولیه انجام شده و این کنفرانس در پاییز سال جاری برگزار می شود.
وی با بیان اینکه کنفرانس با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی برگزار می شود، افزود: شرکت کنندگان از کشورهایی از قبیل آمریکا، استرالیا، انگلستان و برخی از کشورهای عربی حضور می یابند.
دبیر علمی کنفرانس بین المللی یافته های مناسبات دین و خانواده بیان کرد: اعضای کمیته علمی این کنفرانس از داخل پژوهشگاه و همچنین خارج پژوهشگاه هستند.
وی در خصوص هدف برگزاری این کنفرانس افزود: با توجه به ظرفیت بالای پژوهشگاه در زمینه دین و خانواده، پیشنهاد برگزاری این همایش داده شد تا دستاوردهای نظری به جامعه علمی ارائه شود، همچنین با استفاده از دستاوردها و یافته های دیگران، به ارتقای مباحث مربوط به دین و خانواده کمک شود.
حجت الاسلام بستان با اشاره به ضرورت ارائه یافته های نوین در کنفرانس تصریح کرد: هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی یافته های مناسبات دین و خانواده ارائه دستاوردهای جدید در حوزه دین و خانواده می باشد.
وی بیان کرد: این کنفرانس در چهار پنل جامعه شناسی، روانشناسی، علوم تربیتی و حقوق به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
مدیر گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مهلت ارسال چکیده را تا ۱۵ شهریور ماه عنوان کرد و افزود: مهلت ارسال اصل مقاله تا دهم آبان ماه است.
وی ابراز کرد: زمان برگزاری کنفرانس بین المللی یافته های نوین مناسبات دین و خانواده در تاریخ ۱۰ و ۱۱ آذرماه می باشد.
وی بیان کرد: محورهای حوزه اجتماعی شامل مواجهه دین با تحولات ساختاری خانواده، نقش دین در ترویج و تحکیم خانواده، مواجهه دین با تحولات کارکردی خانواده، نقش دین در پیشگیری از آسیبهای خانواده، نقش خانواده در تحولات دین و دینداری، نقش خانواده دین مدار در نظم و کنترل اجتماعی، نقش خانواده دین مدار در گسترش امنیت و سرمایه اجتماعی، نقش خانواده دین مدار در مواجهه با چالش های اقتصادی و الگوی مدیریتی خانواده دین مدار می شود‌.
حجت الاسلام بستان گفت: محورهای علوم تربیتی شامل نقش پدر در تربیت دینی فرزندان، نقش مادر در تربیت دینی فرزندان، نقش روابط اعضای خانواده در تربیت دینی، نقش تربیت دینی در استحکام خانواده، نقش تربیت دینی در پیشگیری از آسیب های خانواده، نقش تربیت دینی خانواده در مدیریت استفاده از فضای مجازی، تآثیر اشتغال مادران بر تربیت دینی فرزندان، شیوه های آموزش مفاهیم دینی به کودکان در خانواده، چالش های تربیت دینی خانواده در مواجهه نهادهای جامعه پذیری می شود.
وی ابراز کرد: محورهای روانشناسی شامل نقش دین در مواجهه با روابط عاطفی - جنسی پیش از ازدواج، نقش دین در الگوی انتخاب همسر، نقش دین در تقویت و تعالی روابط عاطفی - جنسی همسران، مواجهه دین با تفاوت های جنسی و جنسیتی در خانواده، دین و آسیب های خانواده معاصر (خیانت زناشویی، طلاق، جدایی عاطفی، خشونت، اعتیاد و غیره)، خانواده و تفاوت سطح دینداری، سطح تحول‌یافتگی دینی، تاثیر ازدواج و روابط خانوادگی بر دینداری اعضای خانواده، دین و گرایش به فرزندآوری، الگوهای دینی خانواده درمانی، الگوها و دستورالعملهای دینی خانواده درمانی و اثربخشی مشاوره دینی بر خانواده می شود.
وی گفت: محورهای حقوق شامل محورهای فقه و حقوق خصوصی دینی خانواده در تشکیل خانواده؛ در روابط خانوادگی و در کاهش آسیب های انحلال خانواده، محورهای فقه و حقوق عمومی دینی در فرزندآوری و جمعیت؛ امنیت خانواده؛ سلامت خانواده؛ اقتصاد خانواده؛ مشاوره خانواده و آموزش خانواده می شود.

کد تحریریه : ۱۱۱

کلید واژه ها: کنفرانس بین المللی یافته های نوین مناسبات دین و خانواده دین و خانواده تربیت دینی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روان‌شناسی حقوق علوم تربیتی جامعه شناسی

آخرین ویرایش۱۸ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :