حضور پررنگ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی

۰۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۲ کد : ۳۷۹۰۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۲۹
رئیس اداره روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه امسال در ۵ محور در نمایشگاه‌ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار حضور دارد و به ارائه دستاوردهای خود در مباحث خدمات اجتماعی دانش بنیان، دوسالانه کتاب علوم انسانی با رویکرد اسلامی، حوزه بین‌الملل و مرکز فناوری می‌پردازد.
حضور پررنگ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی

محمد سلیمی رئیس اداره روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، امسال نیز مانند سال‌های گذشته، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار به عنوان رویدادی در مجموعه نظام علم و فناوری که هدف آن ارائه یافته‌های محققان، پژوهشگران و فناوران، از یک سو و دریافت نیازهای پژوهشی و فناوری از سوی دیگر برای تحکیم روابط بین کنشگران در این عرصه و در نهایت تجاری سازی فناوری و ارتقای قدرت رقابت ملی است در دو بخش استانی و کشوری برگزار می‌شود که پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه‌ها حضور دارد.
وی افزود: نمایشگاه بیش‌تر رویکرد پژوهشی داشته و مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری کشور به علاوه تمام سازمان‌هایی که مرکز پژوهش دارند، دستاوردهای پژوهشی خود را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند، هم‌چنین در این نمایشگاه تفاهم نامه‌ها و قراردادهایی به واسطه شناختی که مراکز از یکدیگر پیدا می‌کنند، منعقد می‌شود.
سلیمی بیان کرد: نمایشگاه استانی پژوهش از 12 تا 15 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم برای ارائه دستاوردهای پژوهشی جهت بازدید علاقمندان و فعالان این حوزه برپا می‌شود. نمایشگاه کشوری پژوهش نیز از تاریخ 19 تا 22 آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران شاهد عرضه دستاوردهای پژوهش و فن بازار است که پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز در 5 محور در این نمایشگاه‌ها حضور دارد.
رئیس اداره روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: یکی از محورهای حضور پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نمایشگاه پژوهش، بحث خدمات اجتماعی دانش بنیان است که مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره خانواده و نیز دفتر تسهیلگری امین آباد قم به عنوان زیرمجموعه پژوهشگاه در بحث خدمات اجتماعی، خدمات و دستاوردهای خود را در این نمایشگاه‌ها ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: هم‌چنین با توجه به اینکه امسال اولین دوره دوسالانه کتاب علوم انسانی با رویکرد اسلامی برگزار می‌شود، دبیرخانه این دوسالانه در نمایشگاه حضور داشته و سعی در افزایش ارتباط خود با جامعه علمی کشور و نیز تثبیت شرایط خود دارد. 
سلیمی گفت: در حوزه بین‌الملل نیز برای اولین بار شاهد حضور تیم دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی در این نمایشگاه هستیم، این دفتر نیز دستاوردها و تعاملات خود در حوزه بین‌الملل را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ارائه می‌کند.
وی بیان کرد: محور دیگری که پژوهشگاه با آن در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار حضور دارد، مرکز فناوری پژوهشگاه است که با حضور در نمایشگاه سعی در معرفی رویکرد کاربردی سازی علوم انسانی و جذب ایده‌هایی در این زمینه دارد.
 

کد تحریریه : ۹۶

کلید واژه ها: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پژوهش رئیس اداره روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه محمد سلیمی

آخرین ویرایش۲۸ آذر ۱۴۰۱

نظر شما :