در نمایشگاه

حضور پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۸ کد : ۳۸۲۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۷۴۸
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور به مناسبت هفته پژوهش در حال برگزاری و یکی از پژوهشگاه‌های حاضر در این نمایشگاه «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» است.
حضور  پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به نقل از خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور به مناسبت هفته پژوهش در حال برگزاری و یکی از پژوهشگاه‌های حاضر در این نمایشگاه «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» است.

حمیدرضا محمدی از کارشناسان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» از زیر مجموعه‌های وزرات علوم است که سال 1360 با عنوان دفتر همکاری حوزه و دانشگاه به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد.

وی افزود: سپس در سال 1378 این مجموعه با عنوان پژوهشکده حوزه و دانشگاه، زیرمجموعه وزارت علوم شد، دو سال بعد به مؤسسه پژوهشی و چهار سال بعد نیز به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارتقا پیدا کرد و اکنون با سه پژوهشکده؛ علوم رفتاری، علوم اجتماعی و علوم اسلامی فعال است.

محمدی گفت: تحول مهم پژوهشگاه در سال‌های اخیر عملیاتی و کاربردی کردن پژوهش‌هاست. این تحول منجر به راه‌اندازی مراکزی مانند مرکز مشاوره پژوهشگاه شده که اساتید و پژوهشگران در آن مشغول هستند و به مردم مشاوره می‌دهند.

این مسئول با اشاره به طرح‌های پژوهشی انجام شده در پژوهشگاه گفت: یک طرح پژوهشی که اکنون در پژوهشگاه مشغول آن هستیم و در سطح ملی و کشور انجام می‌شود، قطب ساماندهی مسائل فرهنگی و اجتماعی حاشیه‌نشینی در سطح کلانشهرهاست که با همکاری وزارت علوم و وزارت کشور در حال انجام است. این طرح پژوهشی ابتدا به شکل آزمایشی در قم و بندرعباس اجرا شد.

کد تحریریه : ۹۶۳

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار

آخرین ویرایش۲۲ آذر ۱۴۰۲

نظر شما :