حمایت از تبدیل ایده به پدیده در مرکز نوآوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۰ کد : ۳۷۹۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۸۹۲
رئیس گروه تجاری سازی و امور فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: مراکز پژوهشی یکی از مهم‌ترین نهادها در زیست‌بوم، شکل‌گیری و توسعه شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان محسوب می‌شوند؛ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز در راستای حمایت از تبدیل ایده به پدیده و خروجی مطلوب پژوهشی، تعدادی واحد نوآور و فناور راه‌اندازی کرده است.
حمایت از تبدیل ایده به پدیده در مرکز نوآوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

جواد گائینی رئیس گروه تجاری سازی و امور فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی گفت: مراکز پژوهشی یکی از مهم‌ترین نهادها در زیست‌بوم، شکل‌گیری و توسعه شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان محسوب می‌شوند؛ به همین جهت یکی از اهداف پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حمایت از تبدیل ایده به پدیده و خروجی مطلوب پژوهشی، راه‌اندازی مرکز نوآوری است.
وی بیان کرد: این مرکز زیرمجموعه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بوده و وظیفه آن حمایت از اعضای هیئت علمی، پژوهشگران، طلاب، دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های علوم انسانی با رویکرد اسلامی، است.
گائینی ادامه داد: در همین راستا پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حمایت‌های مادی و معنوی مورد نیاز را از واحدهای فناور خود داشته و نیز در راستای توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق، خدماتی را ارائه می‌دهد، خروجی این خدمات به گروه‌ها و واحدهای نوآور نیز این است که بتوانند در حل مسائل جامعه و حاکمیتی تأثیرگذار بوده و کمک کنند.
وی اظهار کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دارای سه واحد فناور شامل مرکز تحقیقات، پژوهش و مشاوره خانواده، مؤسسه نوید نیایش سلامت که به ارائه خدمات به بیماران صعب‌العلاج و مراقبت معنوی این افراد می‌پردازد و نیز شرکت نوید بخش رهایی که با پارک علم و فناوری استان هرمزگان همکاری دارد و در محله امین آباد قم هم از دفتر تسهیلگری برای بحث مشاوره و خدمات آن پشتیبانی می‌کند، است.
رئیس گروه تجاری سازی و امور فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: در راستای دریافت ایده‌های فناوری از سمت اعضای هیئت علمی، ایده‌ای درخصوص سازمان امور مدیریتی دریافت کردیم که مورد پذیرش قرار گرفت و در مرحله ارزیابی و مشاوره به سر می‌برد و امیدواریم با حمایت، این ایده نیز مانند واحدهای فناور ذکر شده به شرکت دانش بنیان تبدیل شود.
وی در رابطه با نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار اظهار کرد: در هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، اعضا و واحدهای فناور پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، علاوه بر معرفی خدمات خود، قراردادهایی را با مراکز و سازمان‌های مخاطب اینگونه خدمات فناور منعقد کرده تا بتوانند در راستای رشد کسب و کار نوآوری و فناوری حرکت کنند.

کد تحریریه : ۹۶

کلید واژه ها: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گروه تجاری سازی و امور فناوری نوآوری

آخرین ویرایش۱۶ آذر ۱۴۰۱

نظر شما :