در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛

بیش از ۶۷۰ عنوان کتاب از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عرضه می‌شود

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۰:۲۵ کد : ۳۸۰۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۱۰
مدیر انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: بیش از ۶۷۰ عنوان کتاب از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند که از این تعداد ۴۹ عنوان مربوط به سال ۱۴۰۱ و ۹ عنوان مربوط به سال ۱۴۰۲ است.
بیش از ۶۷۰ عنوان کتاب از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عرضه می‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جواد گائینی مدیر انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در خصوص برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: این نمایشگاه یک رویداد مهم فرهنگی  است که در آن مخاطبان و ناشران به جهت محتوایی با بازار نشر آشنا می‌شوند و به لحاظ ساختاری و سازمانی نیز در رابطه با مشکلات، مسائل و حل آنها تبادل نظر می‌کنند؛ هم‌چنین به جهت اینکه در این نمایشگاه آثار یکسال گذشته ناشران نمایش داده می‌شود، با حضور اساتید و مخاطبین هر بخش، از موازی کاری و تکرار بعضی موضوعات جلوگیری می‌شود که قطعاً در حوزه کتاب، نشر و پیشرفت آن تأثیرگذار خواهد بود. 

وی در رابطه با حضور پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نمایشگاه کتاب گفت: از سال 1378 که انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه راه‌اندازی شد، همه ساله شاهد حضور پررنگ پژوهشگاه در نمایشگاه کتاب تهران در دو بخش دانشگاهی و عمومی بودیم، اما به جهت کاهش حمایت‌ها، برخلاف سال‌های گذشته، امسال پژوهشگاه با یک غرفه در بخش ناشران عمومی در شبستان اصلی مصلی امام خمینی(ره) حضور دارد.

گائینی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تهران در بخش مجازی نیز از طریق سامانه ketab.ir  فعال بوده و اساتید، دانشجویان، طلاب و مخاطبین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می‌توانند کتب منتشر شده در انتشارات پژوهشگاه را به صورت مجازی تهیه کنند.

رئیس گروه تجاری سازی و امور فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: امسال علاوه بر بن کتابی که وزارت ارشاد برای مخاطبین درنظر گرفته است، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز کتاب‌های خود به خصوص کتبی که از سال 1400 به بعد منتشر شده‌اند را با تخفیف ویژه به مخاطبین و بازدیدکنندگان ارائه می‌کند.

وی در رابطه با آثار حاضر در نمایشگاه تهران بیان کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تاکنون بیش از 670 عنوان کتاب منتشر کرده که غالب این آثار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر خواهند بود، از سال گذشته تا امسال نیز 58 عنوان چاپ جدید داشتیم که 49 عنوان آن مربوط به سال 1401 و 9 عنوان مربوط به سال 1402 است، هم‌چنین در سال 1401 بیش از 160 عنوان کتاب تجدید چاپی به بازار نشر عرضه کردیم.

گائینی تأکید کرد: در نمایشگاه کتاب تهران، مشاور و کارشناس حاضر در غرفه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مخاطبین آثار پژوهشگاه را راهنمایی خواهد کرد و به سوالات آنها در خصوص محتوای آثار، نوع همکاری با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و نیز چاپ کتاب از طریق انتشارات پژوهشگاه پاسخ خواهد داد.

مدیر انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پایان عنوان کرد: پژوهشگاه در 12 رشته علوم انسانی و اسلامی شامل رشته‌های علوم تربیتی، روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت، اقتصاد، تاریخ، حقوق و فقه اجتماعی، فلسفه و کلام، فلسفه علوم انسانی، علوم سیاسی، ارتباطات و آینده پژوهی و قرآن پژوهی آثار خود را در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کند. 

یادآور می‌شود نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 20 تا 30 اردیبهشت 1402 به صورت حضوری در مصلی امام خمینی(ره) و به صورت مجازی و 24 ساعته در سامانه ketab.ir دایر خواهد بود، ارسال کتاب‌ها نیز رایگان است.
 

کد تحریریه : ۹۶۲

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه انتشارات پژوهشگاه نمایشگاه کتاب

آخرین ویرایش۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظر شما :