کتاب «آسیب شناسی خانواده با نگرش به منابع اسلامی» روانه بازار نشر شد

۲۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۷ کد : ۳۸۵۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۳
کتاب «آسیب شناسی خانواده با نگرش به منابع اسلامی» به قلم دکتر محمدرضا سالاری‌فر, حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسعلی هراتیان, یحیی داوری, سجاد فروزش در ۳۶۸، به همت انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.
کتاب «آسیب شناسی خانواده با نگرش به منابع اسلامی» روانه بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «آسیب شناسی خانواده با نگرش به منابع اسلامی» به قلم دکتر محمدرضا سالاری‌فر, دکتر عباسعلی هراتیان, یحیی داوری, سجاد فروزش در 368، به همت انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

در چکیده این کتاب که در حوزه خانواده شهریور ماه سال جاری به رشته نگارش درآمده است، آمده که آسیب‌شناسی خانواده به مطالعه زمینه‌ها و عوامل تضعیف سلامت و پایداری خانواده می‌پردازد و هدف آن توصیف و تبیین آسیب‌ها در روابط اعضای خانواده و کارکردهای خانواده است.

این کتاب، نظریه‌های آسیب‌شناسی خانواده را از منظر روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و معنوی اسلامی ارائه داده است. برخی آسیب‌های خانوادگی عبارت‌اند از: هم‌باشی، هم‌جنس گرایی، تجردزیستی، ازدواج نابهنگام، مشکلات دوران عقد، ضعف دانش و مهارت همسرداری، مشکلات ارتباطی و ساختاری خانواده، مشکلات جنسی، تعارض، پیمان شکنی، خشونت زناشویی، ناباروری، اعتیاد و طلاق.

آسیب‌های روابط با فرزندان نیز در موارد زیر بررسی شد: بی‌میلی به فرزندآوری، سبک تربیتی نامناسب، چالش‌ها در تربیت دینی، علمی، اجتماعی و اخلاقی فرزندان؛ کودک‌آزاری، شکاف نسلی، مشکلات هویتی، فرار از خانه، مشکلات فرزندان بزرگسال در خانواده و مسائل فرزندان تک‌سرپرست.

هم‌چنین آسیب‌های محیطی خانواده هم در ضمن موارد زیر بررسی شد: مشکلات در روابط با خانواده‌های اصلی، خویشان و دوستان، مشکلات مربوط به اشتغال زن و شوهر، مشکلات ناشی از مسائل اجتماعی و آسیب‌های مرتبط با رسانه‌ها.

 

کد تحریریه : ۱۴۰۳

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه انتشارات پژوهشگاه گروه خانواده دکتر سالاری فر دانلود رایگان پی‌دی‌اف(pdf) کتاب، ۳۰ ص اول

آخرین ویرایش۲۲ مهر ۱۴۰۳

نظر شما :