وزیر علوم:

از اهداف پژوهشگاه ارائه راهکار برای تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه و افزایش برون دادهای علمی مشترک است

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۲:۴۷ کد : ۳۸۰۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۶۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از اهداف پژوهشگاه ارائه راهکار برای تقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه و کار مشترک و تعامل علمی اساتید حوزه و دانشگاه است تا خروجی آن، افزایش برون دادهای علمی مشترک اساتید حوزه و دانشگاه باشد برای حل مشکلات باشد.
از اهداف پژوهشگاه ارائه راهکار برای تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه و افزایش برون دادهای علمی مشترک است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که امروز 18 اردیبهشت در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد بیان کرد: خداوند به اعتبار دنیوی و اخروی کسانی که عمرشان را برای پیشرفت کشور و دیار و حوزه تحت مسئولیت خودشان صرف می‌کنند برکت می‌دهد و برای آنها جبران می‌کند.

وی تأکید کرد: مدیران و مسئولین و اساتید در کار و مسئولیت خود با روی گشاده با افراد برخورد کنند تا خَیّر باشند، یک نوع خَیّر بودن داشتن مسئولیت است، کسی که مسئولیت خود را بهتر، بی منت‌تر، با عشق‌تر و سریعتر انجام می‌دهد هم خَیّر است. ما می‌توانیم این فرصت را جدای از مسئولیت اجتماعی به عنوان انجام یک کار خیر در نظر بگیریم.

دکتر زلفی گل افزود: مدیر یک مجموعه باید پیگیر باشد تا اهداف مدیریتی خود را محقق کند، جذب و افزایش اعتبارات، افزایش درآمد اختصاصی، تعامل با مسئولین استانی، افزایش سرمایه اجتماعی و خوشبینی به مدیر مهم است.

وزیر علوم گفت: یکی از آفت‌ها در محیط‌های علمی عدم سخاوت علمی است، نداشتن خساست علمی برای مجموعه‌های علمی یک نعمت است، مدیری که از پیشرفت نیروی خود خوشحال می‌شود، یک مدیر موفق است، اگر یک محیط علمی این ویژگی‌ها را داشته باشد پیشرفت می‌کند.

وی با اشاره به مهم بودن دانستن علم تاریخ در بین مجموعه‌های علمی گفت: دانستن تاریخ باعث می‌شود ما برای یک کار چندبار هزینه نکنیم.

دکتر زلفی گل با بیان اینکه مدیران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، یک بار دیگر اساسنامه پژوهشگاه را مورد مطالعه قرار دهند گفت: یکی از اهداف پژوهشگاه ارائه راهکار برای تقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه و کار مشترک و تعامل علمی اساتید حوزه و دانشگاه است، زیرا برای پرواز هر انسانی هم بال علم لازم است و هم بال ایمان، این علم دینی است که مهم است.

وی بیان کرد: فرهنگ آفرینی می‌تواند یکی از کارکردهای پژوهشگاه باشد، ما باید فرهنگی ایجاد کنیم که زمینه ارتباط حوزه و دانشگاه باشد و نیز فرهنگ ناشایست را حذف کنیم.

وزیر علوم گفت: در مقالات علوم طبیعی، یک پروژه به نتیجه می‌‎رسد، اما در علوم انسانی هر انسان یک پروژه است؛ در مقالات علوم انسانی علاوه بر افزایش دانش، باید راهکار هم ارائه شود و در پایان آن یک بند آیین نامه‌ای وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: یکی از رسالت‌های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه این است که خروجی کار آن، افزایش برون دادهای علمی مشترک اساتید حوزه و دانشگاه باشد تا برای حل مشکلات راهکار ارائه دهند.

در پایان این مراسم از زحمات دکتر علی‌محمد حکیمیان در ریاست 4 ساله پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تقدیر به عمل آمد.


 

کد تحریریه : ۹۶۲

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تودیع و معارفه ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وزیر علوم

آخرین ویرایش۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظر شما :