آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در آمریکا ترجمه، منتشر و تدریس می‌شود

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۶ کد : ۳۸۳۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۶۲۲
سرپرست مرکز همکاریهای علمی ملی-بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: قرارداد ترجمه و انتشار آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زبان انگلیسی در آمریکا و برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت منعقد شد.
آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در آمریکا ترجمه، منتشر و تدریس می‌شود

مهدی غلامی سرپرست مرکز همکاریهای علمی ملی-بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با روابط عمومی پژوهشگاه بیان کرد: قرارداد ترجمه و نشر آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زبان انگلیسی بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و آکادمی «مفید» آمریکا منعقد شد. بر اساس این قرارداد، آثار تخصصی پژوهشگاه در رشته‌های مورد نیاز در آن کشور با رویکرد آموزشی تا پایان سال جاری ترجمه شده و انتشار خواهند یافت و در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای علاقمندان به دیدگاه‌های اسلامی به علوم انسانی و اجتماعی در آمریکا ارائه خواهند شد.

سرپرست مرکز همکاریهای علمی ملی-بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: در اولین مرحله از قرارداد، ترجمه و انتشار سه اثر از گروه روان‌شناسی پژوهشگاه با عناوین اصول روان درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی، دکتر مسعود جان بزرگی؛ مهارت‌های زناشویی با نگرش به منابع اسلامی، دکتر محمدرضا سالاری‌فر و روان‌شناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی، گروه مولفان در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: آشنایی با رویکردهای علمی اسلامی به رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی یکی از دغدغه‌ها و مطالبه‌های اساتید و متخصصان در کشور آمریکا بوده و بهره‌مندی از روش های اسلامی در خدمات روان‌شناسی بالینی از جمله مسائلی بود که در جریان برگزاری همایش بین‌المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا و همایش بین‌المللی مناسبات دین و خانواده، که در سال 1401 و با مشارکت گسترده روان‌شناسان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا توسط پژوهشگاه برگزار شد، از سوی اساتید و متخصصان آمریکایی شرکت کننده در آن همایش‌ها مطرح شده بود. قرار است این همکاری‌ها با ارائه و تدریس اساتید و مؤلفان آن آثار در دوره‌های آموزشی در آن کشور تداوم یابد و سالیانه تعداد بیشتری از آثار جهت ارائه در دوره‌های آموزشی تخصصی ترجمه و انتشار یابند.

غلامی تصریح کرد: آکادمی مفید در آمریکا، مرکز علمی مستقلی است که توسط متخصصان و اساتید علاقمند به علوم اسلامی تأسیس شده و در ایالت ویرجینیا مستقر می‌باشد. تربیت و آموزش پژوهشگران، اساتید، اندیشمندان و مدیران آشنا با دیدگاه‌های اسلامی و شیعی برای دانشگاه‌ها و مراکز اسلامی و جامعه مسلمانان آمریکا از مهمترین اهداف چشم انداز آن مرکز تعیین شده است. در حال حاضر دوره‌های آموزشی آکادمی با اعطای مدرک همراه است و طراحی برخی رشته‌ها در مقطع ارشد مانند روان‌شناسی اسلامی در آمریکا یکی از اولویت‌های اصلی مرکز می‌باشد.

کد تحریریه : ۹۶۳

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گروه همکاری های علمی و بین المللی آثار منتشره پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ترجمه قرارداد

آخرین ویرایش۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظر شما :