کرسی علمی ترویجی

تبیین چیستی ظهور در عرفان فلسفی شیعی

تعداد بازدید:۱۶۶۴
تبیین چیستی ظهور در عرفان فلسفی شیعی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کرسی ترویجی «تبیین چیستی ظهور در عرفان فلسفی شیعی» به همت گروه فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

ارائه کننده این کرسی دکتر محمدهادی توکلی، هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و ناقدان استاد حسن رمضانی، استاد حوزه و هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجة الاسلام و المسلمین علی امینی‌نژاد، هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هستند.

محورهای ارائه الف. بیان پیشینه در خصوص معرفی کثرات به عنوان ظهور؛  ب. بیان طرح تفصیلی آن در مکتب عرفانی ابن عربی؛  ج. بررسی تلقی عارفان شیعه از مسأله ظهور و پیوند دادن آن با آموزه های قرآنی و سنت روایی؛ و د. تفکیک آراء شیعی و بررسی صحت و سقم آنها عنوان شده است

مدیریت علمی این کرسی را حجة الاسلام و المسلمین دکتر علی شیروانی، استاد حوزه و دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عهده دار است.

کرسی ترویجی «تبیین چیستی ظهور در عرفان فلسفی شیعی» روز سه شنبه نهم آذرماه 1400 از ساعت 13 الی 15 در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به صورت مجازی برگزار می شود و از طریق آدرس https://vc.rihu.ac.ir/ch/meeting3 در دسترس خواهد بود.

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه دانشگاه تبیین چیستی ظهور در عرفان فلسفی شیعی

آخرین ویرایش۰۶ آذر ۱۴۰۰

نظر شما :