آرشیو اخبار

کتاب «جریان شناسی تفسیر سلفی» منتشر شد

کتاب «جریان شناسی تفسیر سلفی» ‌ازسری کتاب های 8 گانه جریان شناسی تفسیر توسط گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با حمایت شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در پاییز امسال چاپ و منتشر شد.

ادامه مطلب

کتاب «قواعد فقهی و کاربردهای آن در مدیریت و سازمان» منتشر شد

کتاب «قواعد فقهی و کاربردهای آن در مدیریت و سازمان» منتشر شد «قواعد فقهی و کاربردهای آن در مدیریت و سازمان» نام کتابی است که از سوی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پاییز امسال چاپ و منتشر شده است.

ادامه مطلب

بازدید معاون وزیر کشور از مرکز رشد نویدبخش رهایی وابسته به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

دکتر تقی رستم‌وندی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی چهارشنبه هفته گذشته در سفری یکروزه به استان هرمزگان از طرح‌های عمرانی و اجتماعی بندرعباس بازدید کرد وی در این سفر از مجتمع آموزشی، توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبود یافتگان از اعتیاد که توسط مرکز رشد نویدبخش رهایی در حال ساخت است؛ بازید کرد.

ادامه مطلب

کتاب «حقوق اساسی2» منتشر شد

کتاب «حقوق اساسی2» از سری کتاب های سه گانه حقوق اساسی1و2و3 که توسط گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دردست انتشار است، در واپیسین روزهای پاییز امسال روانه باز نشر شد.

ادامه مطلب

ارائه مقاله نوآورانه عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی در همایش ملی فقه و تربیت

بهروز رفیعی عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مقاله ای با عنوان «درنگی مقایسه‌ای در پیوند عادت و تربیت از نگاه فقیهان شرقی و فیلسوفان غربی» را در همایش ملی فقه و تربیت که روز دوشنبه 3 دی در پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) برگزارشد؛ ارائه نمود.

ادامه مطلب

برگزاری کرسی علمی ترویجی «فقه عفاف؛ حلقه‌ای مفقود در تبویب فقه»

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی و مشارکت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نمایندگی قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشگاه قرآن و حدیث و مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره)، کرسی علمی ترویجی «فقه عفاف؛ حلقه‌ای مفقود در تبویب فقه» را در روز چهارشنبه 19 دی برگزار می‌کند.

ادامه مطلب

برگزاری نشست علمی تخصصی «اخلاق کاربردی و مدیریت کسب و کار»

انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانی با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مشارکت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و خانه اندیشمندان علوم انسانی، نشست علمی تخصصی «اخلاق کاربردی و مدیریت کسب و کار» با رویکرد اسلامی را در روز سه شنبه 18 دی برگزار می‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

ادامه مطلب

موفقیتی دیگر برای مجله جستارهای اقتصادی: کسب بالاترین امتیاز در میان مجلات علمی پژوهشی اقتصادی

دوفصلنامه علمی پژوهشی جستارهای اقتصادی که تازه‌ترین شماره آن(شماره 29) در بهار و تابستان امسال منتشر شده است، در ارزیابی که توسط سامانه «رتبه بندی نشریات علمی» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است، بالاترین امتیاز را در میان مجلات علمی پژوهشی اقتصادی در سال 1396 بدست آورده است.

ادامه مطلب

برگزاری کرسی علمی ترویجی «واکاوی معنای نسائنا در آیه مباهله»

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی و مشارکت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نمایندگی قم کرسی ترویجی «واکاوی معنای نسائنا در آیه مباهله بر اساس روش تفسیر ادبی معاصر» را در روز پنج شنبه 13 دی برگزار می‌کند.

ادامه مطلب