آرشیو اخبار

بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی حامی مالی فاز دوم دانشنامه سیره نبوی(ص)

گروه تاریخ اسلام پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در راستای تفاهم نامه ای که پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی دارد؛ روز پنج شنبه 25 مرداد نشست همکاری با این بنیاد برگزار کرد.

ادامه مطلب

چاپ پانزدهم کتاب «درآمدی بر روان شناسی دین» به زودی منتشر می شود

کتاب «درآمدی بر روان شناسی دین» اثری مشترک از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت می باشد که چاپ پانزدهم آن در دست انتشار است. این کتاب به عنوان یک منبع آموزشی برای دانشجویان رشته روان شناسی و رشته های دین پژوهی معرفی شده است.

ادامه مطلب

از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب «اشتغال زنان با تأکید برآسیب ها و اولویت ها» به زودی منتشر می شود

معیارها و ضوابط اشتغال زنان از منظر آموزه های دینی چیست؟ آسیب های روان شناختی و تربیتی اشتغال زنان از نگاه علمی و دینی کدام است؟ با توجه به ظرفیت های روان شناختی و جایگاه خانوادگی و اجتماعی زنان، چه شغل هایی برای زنان تناسب دارد و توصیه می گردد؟ برای یافتن پاسخ سئوال های بالا و سئوالاتی از این دست می توانید به کتاب «اشتغال زنان با تأکید بر آسیب ها و اولویت ها» مراجعه نمایید.

ادامه مطلب

کتاب «مبانی فلسفی علم تربیت اسلامی» منتشر شد

کتاب «مبانی فلسفی علم تربیت اسلامی» نخسیتن جلد از یک مجموعه دو جلدی است که به دنبال بازتعریف و باسازی روایتی از چیستی علم تربیت اسلامی است که بر دیدگاه ها و ظرفیت های فلسفه اسلامی متکی است. این کتاب به ارائه نظام مند از مهم ترین مبادی و مقدمات فلسفی مورد نیاز جهت بازتعریف چیستی دانش تربیت اسلامی می پردازد.

ادامه مطلب

گفتگو با دبیر علمی نشست «بازشناسی موضوعی اولویت های حقوق ورزش»

اولین نشست علمی «بازشناسی موضوعی اولویت های حقوق ورزش» در روز پنج شنبه 31 خردادماه با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران حقوق و تربیت بدنی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد. به همین منظور مصاحبه ای با دبیرعلمی این نشست دکترحسن سلطانی انجام شده که از نظرتان می گذرد. گفتنی است حسن سلطانی دانش آموخته دوره دکتری حقوق ورزش از دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اصفهان می باشد.

ادامه مطلب